Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1115 ggr
Bim
0

Djuräffär, sämst, hata, hata!!

Ja, jag och en kompis var på arken i birsta idag, kollade på råttorna. Det var 3 st killar i en bur och 0 honor. (för en vecka sen hade dom EN hona i en bur, jag sa; Ni vet väl att det är olagligt att bara ha en råtta? Svar: Ja, men dom andra blev sålda idag.. Sure..) ja iaf, sen gick jag och kollade på lite andra djur och sen såg jag att dörren till smådjuren var öppen och det var en djuraffärspersonal och 3 st killar (kanske 18-23) inne och kollade på råttorna. jag gick dit och ställde mig uanför för att lyssna på dom. Förs hörde jag nästan inte vad dom sa men sen såg jag hur en råtta nosade på en av killarnas hand och killen röck FORT bort handen och sa "Shit, Fan han bet ju nästan!!" Personalen som stog där inne skrattade lite och sa "Om du stoppar ner handen i buren så kommer dom bara fram och nosar på dej lite." Dom kollade lite på råttorna och pratde om dom som om dom vore livsfarliga och sa "Om jag köper en råtta får man med en skokartong då att ha råttan i?" (jag höll på att börja grina i det ögonblicket!!) personalen: Nej, råttan måste ha en riktig bur. Killen: Men hur mkt kostar en riktig bur då? Personalen: Den här buren kostar 1100 och det är minimummåttet. (hon ljög, bra personal, hon ville väl inte riktigt att dom skulle köpa) Killarna: Men måste man ha bur till den? Personalen: Ja, det måste man. Killarna gick ut ur djurrummet och kollade på en hamsterbur och frågade "kan man inte ha en sån här bur då? Personalen: Nej, det där är till en hamster. Killen: jaha, hur mkt kostar en hamster då? Och sen höll som på sådär, och innan dom gick så hörde jag men måste man ha en bur till en orm då? Måste man ha bur till en hamster?! Dom fick svaret ja på alla dom där frågorna. Gud vad hemskt det var! Jag stog hos smådjuren säkert i 20-30 min och pratade med råttorna! JAG HATAR DJURÄFFÄRER! Och undra vad den ensamma honan har för hem nu? den sitter väl i en liten dunabur helt ensam.. jag och min kompis (som också är en djurvän som älskar råttor.. :D) frågade om man fick praoa på arken (RÄDDA alla smådjur och ge dom fet mat och grönsker! Dom får bara torrfoder) men dom tar bara emot gymnasieelever…….. Vi ska praoa på djurmagazinet då och rädda alla smådjur där istället.. jag tkr det är så hemskt! Gud, vi måste sätta stopp för det.

Ursäkta att inlägget blev lite kladdig, men jag är helt skakis nu och helt förstörd..

KickanW
0

Usch och fy. Hoppas killarna bara drev med djuraffären eller varandra… Att de inte kommer köpa något djur!

Jag kanske ska fixa praktik där? Tyvärr är jag rädd att de inte kommer lyssna på en "oerfaren ungdom" ändå och då kommer jag bara bli frustrerad…

Bim
0

#1 ja kickan! Fixa prao där! :D Man kan alltid försöka! Killarna lät tyvärr seriösa!! :'( Dom verkar inte kunna nåt om nåt djur heller. Det lät också som om dom skulle köpa EN råtta!! Jag vet inte om dom köpte nån orm eller nåt, det kanske dom gjorde för jag stannade inne hos smådjuren och såg inte vart dom försvann..

Bim
0

Ni kan gärna läsa tråden " Ska paroa. hjälp till nu " och hjälpa till lite där också.. :)