Bruno har små kala fläckar
Hej! Min ena hanråtta har fått två små kala fläckar på ryggen :S har ni någon aning vad det beror på? Han verkar inte klia sig allt för mkt, men i bland ligger de å putsar varandra, om det kan ha typ lossnat hår då?
Kom gärna med teorier om vad det kan vara :S

Kan vara skabb. Min ena råtta fick kala fläckar trots att han inte kliade sig särskilt mycket, men det var skabb.
Kan det vara barbering som jag läste om i en annan tråd? SKulle va tacksam om någon mer kom med lite hjälp… 
bilder hjälper :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det kan finnas flera orsaker, svårt att veta utan att ha sett.
1. Skabb. Att han helt enkelt kliat bort päls.
2. Barbering. Antingen den råttan eller en burkamrat.
3. Ålderstecken. Om han är rex (?) kan han ha tappat päls pga det.
4. Han kan ju vara dålig dubbelrex också?
Min ena kamera är så kass men ska försöka fota i morgon. Han är ingen rex, men burkamraten är rex och har inte sett att han har några problem, men ska kika närmare. Killarna är snart ett halvår.
Kan det handla om löss om inte annat? Han kanske har kliat sig så mycket så att de bara blivit kala fläckar just där, han kliar sig mer än Benke av vad jag sett idag. Och det kan se ut som små yttepytte vita "mjäll" längst ut på pälsen vilket då kan vara små små lusägg?
Har iaf läst på lite och det verkar mer som det än skabb, för jag har inte upptäckt några sår, förutom en yttepytte - om det inte var en lus jag såg då?!