Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 369 ggr
busdenise
0

katt och råtta?

tjenare.jag har två killar som heter muffin och otto.jag funderar på att adoptera en kattunge från ett katthem.

någon som vet att de funkar att ha katt och råttor ihop?

[MaNo]
0

min katt är världens jägare, men jag skaffade endå, du får inte lämna katten och råttorna ensamma, det ligger i kattens natur att jaga och döda dom, men däremot kan du ha dom i ett rum dit katten inte får och kan komma :)

hus-musen
0

det ska inte vara några problem om du skaffar en kattunge! de lär sig snabbt.. en vuxen katt kan det däremot vara lite svårare att få dem låta bli råttorna. hos min svärmor har vi 6 katter o en hund med mina råttor så de är inga problem bara man håller lite koll! katter är smarta djur o de lär sig snabbt att låta bli! annars kan du ju alltid ha råttorna i ett rum dä inte katten får vara eller ha råttburen (beronde på storlek) uppe på en byrå där inte katten når dem.

Qui dormit, non peccat

busdenise
0

okej va bra tack så mycket:)

[MaNo]
0

min kusins kompis hade haft råttor och skaffat 2 st kattungar. buren va på en hög byrå och det var inga extra kanter. dom hade rest bort några timmar till stan elr något och när dom kom tillbaka var råttorna borta. puttsväck! men luckorna va stängda. dom mistänkte att katterna hade fått tag i råttornas svans på något sätt… det var när katterna var större.
men lämna alldrig katten ensam med råttorna ett längre tag…
men det beror ju på din katt :)

Love-
0

har haft katt och råttor ihop  funkar skit bra men man få uppsikt på dem ändå

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

SweGizmo
0

Här hemma är det katten som får akta sej för råttorna:/ eftersom min ena råtta gett han stryk…

så.. akta katten..

Min blogg: SweGizmo.se

Liingefors
0

jag kan sätta mina råttor på min katts huvud utan att han gör nått.. hehe han är jätte snäll! hehe