Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 365 ggr
[m00nfl0wer]
0

Vikt, hanar födda maj 08.

Har haft råttorna (hanar) i ca en månad nu och äntligen har jag fått tag i en våg så jag har vägt dom nu, för ca 10min sen.

Och nu undrar jag om deras vikt är bra eller dålig. Glad

Neo väger ca 370g och Lexus väger ca 350g. Enligt djuraffären är båda födda i början av Maj detta år. (Inte bröder)

Till mat får dom bl.a müsli/havrefras till frukost och dom får lite av våran mat till middag (köttfärssås, lövbiff, köttbullar är några favoriter) sen kan dom få en och annan hundgodis och fruktbit. (Efter att ha läst om flera som ger sådant till sina råttor)

Såå.. ger vi dom bra mat så att dom håller bra vikt eller ska dom äta mer? Ge mig gärna lite tips på vad jag kan ge.

Allamej
0

Personligen tycker jag att dom är lite taniga… eller så är det bara mina pojkar som är stora men dom är födda i april och väger alla mellan 580-620 gram..

Inget fett eller så utan det är bara stora (långa) pojkar med bra hull.

Alla mina vägde över 300 vid 2 månaders ålder så jag tror dina är lite små.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[m00nfl0wer]
0

Ah. För våra ser inte spinkiga/taniga ut. Å andra sidan så ser dom ut ungefär som dom gjorde när dom kom hem till oss och jag har inte träffat någon större råtta.. (Bortsett från en råtta vi fick förut som var FET.. och som var helt felskött)

Hmm..

Allamej
0

Mina pojkar är nog lite storvuxna av sig… dom är redan nu nästan lika långa som pappa sin :)…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jinaum
0

Kanske finns något bra inne på SRS hemsida om de hela?

Nicciz
0

Man kan ju inte jämföra.. det beror ju helt på linjer och gener och uppväxt :(

men enligt tror det är Grodans vikt tabell så ska dem vid 2-4mån ligga på mellan 200-350gram så då håller ju dina sig inom ramen Glad

MentalDistress
0

Först och främst måste jag säga att det är trevligt att se dig här m00nfl0wer. Vet inte om du minns mig men det är iaf Frida från norrköping. :)

Ang. vikten så vet jag inte vad som är normalt för hanar, har alltid haft honor själv. Men vissa är ju mindre än andra. Har 3 honor här hemma som är över ett år och alla väger enbart kring 300g. Dom är fina i hullet och allt men är helt enkelt små i kropparna. Kanske samma sak med dina hanar? :)

Allamej
0

men vad är då mina? Monsterråttor? :)

Nicciz
0

#7 Japp Tungan ute samma med mina bebsar dem e tre mån och hanarna ligger redan över 420 gram

Allamej
0

ay vey… det är bara en tidsfråga innan man måste ha sele för mellanstor hund när man ska gå ut med dom… och L80 måste skrivas om helt… bara pga av våra kullar :D

Nicciz
0

lol..

[m00nfl0wer]
0

Tack för alla svar! :) Då vet jag att dom inte har en dålig vikt, med andra ord Flört

hus-musen
0

nee så små är de väl inte?? min ena pojk som är född i januari väger bara 475 gram nu.han verkar inte gå upp mer heller! men han är ganska liten överlag, inte undernärd dock

Qui dormit, non peccat