Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 650 ggr
TacoBelle
0

Intresseanmälningar mottages!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en kull på gång och jag tar gärna emot intresseanmälningar.

Förväntad färg,teckning,hårlag: Russian blue, siamese russian bluepoint och sealpoint. Toppörade, både rex och släta.

Förväntad ankomst: Finskan och LilleFis parade sig den 17de augusti. Om allt går som det ska beräknas ungarna komma ca den 8de september och är då leveransklara ca vecka 42.

Föräldrarna: "Finskan" är en otroligt härlig tjej. Hon är snäll och rolig, fungerar bra i flock och älskar människor. Finskan är mycket vacker, har bra typ med spänstig strömlinjeformad och muskulös kropp. Hon har fått mycket bra kritik på utställningar och har aldrig varit sjuk. Finskan är en aktiv tjej som älskar livet och alltid vill vara med där det händer något kul.

"LilleFis" är en mysig och lugn krullbulle. Han är snäll, charmig, älskar att pussas och bli kliad bakom öronen. LilleFis är inte jättestor men han väger ca 680 gram och har bra kroppsmassa. Han har blivit pappa till en kull med mycket bra resultat. Jag tycker att Finskan och LilleFis matchar varandra bra både till temperament och utseende.

Fadern: .Zen Montecristo (LilleFis)

Färg/teckning: Siamese chocolatpoint Rex (dumbobärare)

Ägare: Cindy Fobian

e: Zen LaPooh (Siamese sealpoint Dumbo)

u: Hakuna Matata Philadelphia (Be-Sm Russian bluepoint)

Vägde 680gram vid parningen.

Modern: Asterixin Karjala (Finskan)

Färg/teckning: Silver russian blue  

Ägare: Cindy Fobian

e: Sanders Galanos (Silver russian blue)

u: Zaya's Sund and Sky (Siamese bluepoint)

Syfte med kullen: Tanken med denna kullen är att få fram vältypade russian blue och siameser med bästa temperament och personlighet. Både LilleFis och Finskan är så härliga råttor att jag vill säkerställa deras gener med en kull.

Pris och reg: Alla ungar registreras i SRS och säljs med stamtavla/reg.bevis samt köpekontrakt. Priset är 300 kr/st. Jag är registrerad uppfödare i SRS med prefixet TacoBelle's.

Ort: Jag finns i Svalöv i Skåne. Jag ser helst att ungarna hämtas här så att vi får träffas. Om inte får köparen själv ordna med transport på ett smidigt sätt.

Kontakt: Mail: mysa123@hotmail.com (inga intresseanmälningar via PM här på iFokus tack). Hemsida: http://www.freewebs.com/tacobelles/

Ungarna säljs till bra sällskapshem. Jag förbihåller mig rätten att säga nej till köpare som jag av någon anledning finner olämpliga. Inga ungar säljs som ensamråttor utan alltid till hem där det finns en flock av samma kön.

Om du är intresserad så skriv ett mail och berätta om dig själv och vad för hem du kan erbjuda en unge.

TacoBelle
0

Det vackra paret.

TacoBelle
0

Igen…

TacoBelle
0

Igen…

TacoBelle
0

Och en gång till…

TacoBelle
0

LilleFis

TacoBelle
0

Finskan

EmmaG
0

Hemskans fina råttor, men honan ser så liten ut jämfört med hanen! Fast det kanske bara är han som är så stor som gör de *S*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

TacoBelle
0

#7 Haha ja hon ser lite liten ut på bilderna men hon är faktiskt inte så liten. Hon väger runt 350 gram. Jag får återkomma med exakt vikt på måndag eftersom batterierna i min våg inte ville vara med längre just nu.

fhs
0

Vilka charmtroll! Han ser precis ut som min lille Ikaros (10 månader). Kommer han se ut som honom när han blir stor? :D Snuttis! (ja, jag är lite löjlig)

De var jättesöta tillsammans och det kommer säkert att bli jättefina ungar! :)

Babbett
0

Vilka fina!!! Vill ha, vill ha, vill ha, vill ha….

Fast jag ska inte! :P

Lycka till med kullen!!

Coolt med LilleFis som sitter på ryggen av sin kusin!!

TacoBelle
0

#9 Ja jag tror det blir helt underbara bäbbar! Drömmer om mammans färg och pappans päls! Skrattande

#10 Tack! Haha, jag fattade först inte vad du menade med att LilleFis sitter på sin kusins rygg…men till slut trillade poletten ner. Flört

KickanW
0

Låser tråden eftersom jag räknar det till en säljannons :)

Inlägget är låst för nya kommentarer