Smörja in svansen! Helosan?
Tänkte cykla ner till apoteket och köpa en tub Helosan till råttisarna som kommer nästa vecka. Hur ofta skall man smörja deras svans och med vad ? Tänkte mig någon form av spensalva eller Helosan.

jag har då aldrig smörjt in mina råttors svansar,, varför ska du göra det?? enda gången man kan smörja är efter bad tycker jag.
Qui dormit, non peccat
Har hört det från någonstans :o! Minns inte vart ifrån bara!

Jag smörjer in svansarna då och då när jag kommer mig för (vilket är några gånger per år) och när jag tvättat svansen inför utställning. Jag använder Helosan salva men om det är det bästa vet jag faktiskt inte.

hm jag tror att det är ganska onödigt, om de inte är nybadade som sagt. du ser ju om svansarna ser torra ut!! använd babyolja eller nått istället=)
Qui dormit, non peccat
Olivolja rekommenderar jag… Blir mjukt som attan
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Mamma sa att vi har ett jätte bra mjukgörande fotkräm här hemma. Har smörjt in foten nu och skall se hur det blir :)!
Krämen är lite lätt perfymerad. Det är inte mycket. Går det bra :)?
Blev dubbelt.
Blev dubbelt

jag skulle inte använda något parfymerat till råttorna.. de har väldigt känsliga nosar. bättre med tex olivoljan som sussa08 säger, den kan de även smaka på utan fara=)
Qui dormit, non peccat
#9 Det var det jag tänkte mig :'o! Köper nog mig en liten flaska olivolja :). Mamma vill ha sin för sig själv 

#10 ja de är inte dyra då de räcker i en evighet!! du kan ju alltid ha olivoljan på salladen oxå=)
Qui dormit, non peccat
#11 Olivolja på saladen är mums! :)
Att smörja in svansarna är bra, speciellt på rexar som ofta får torrare svansar!