Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 392 ggr
Elipowe
0

Hur stor är er råttbudget ?

Hur mycket har sparat ifall något händer med era råttisar :)? Hur mycket sparar ni ?

Jag tänkte jag skulle försöka spara 100-200 kr i månaden. Ev. mer om jag får pengar över :).

Love-
0

du bör spara mer än det där

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

hus-musen
0

jag har en budget på typ 10000=) eller ja om det skulle bli så akut så kan jag få tag på så mycket pengar. jag har bara tre pojkar så jag tycker att 2000 i budget räcker. finns ju mer om det händer nått=)

Qui dormit, non peccat

Elipowe
0

#1 Detta är vad jag har nu i början. Som studerade har man inte massa pengar. Under ett år har jag sparat ca 2400 kr. Pengar från födelsedagar och liknade kommer minst hälften läggas i budget.

Så ungefär efter ett år har jag sparat ca 3000 - 4000 kr. Min moder lånar ut om det skulle hända något som går över min budget :).

Just nu har jag 600 kr i budgetkontot och jag har inte ens hämtat mina råttisar (2 flickor).

hus-musen
0

satsa på att ha 2000 i budget, då täcker du det mesta.ett besök kostar allt mellan 100-400 kr beroende på vett och om du känner vetten, sen ska du ha medecin oxå. operation kan bli väldigt dyrt om de tex skulle få tumörer,. ta i trä*  tror jag läse nånstans att det kostade strax över 800 kr. är iten säker nån får gärna rätta mig!

Qui dormit, non peccat

EmmaG
0

Har 0:-. Utan inkomst kan man inte spara mer än så Flört

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

hus-musen
0

#5 förhoppningsvis har du föräldrar eller nån somkan säll aupp med pengar vid behov

Qui dormit, non peccat

Girlie
0

Jag har inte heller någon råttbudget, av den enkla anledningen att jag har tillgång till pengar vid såna behov utan att behöva "spara".

EmmaG
0

#6 Detta hushåll består av mig, min man & husdjur, samtliga lever på min mans lön (jag drar in ett par hundralappar enbart)
Med andra ord flödar inte pengarna, dock går alltid pengaproblem av den sorten lösa på ett eller annat sätt

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[kalelo]
0

Jag hade just börjat spara undan till en råttbudget för eventuella oväntade situationer… hade  precis kommit upp i 500kr och plötsligt var läget akut. Som tur var hade jag pengar på klädkontot som räckte(väldigt ovanligt att det finns något på det kontot över huvud taget). Allt hos vetrinären kostade totalt 1475kr +240kr(resan) = 1 715kr totalt … detta var med tre råttor. Priset innehöll  poliklinikavgift, avlivning och kremering (orkade inte ta med dem hem och begrava dem själv) med askutspridning på en minneslund. en ena hade canser, den andra var gammal och den tredje var blind och skulle inte klara av en flytt till särskillt bra…. så det var det bästa för dem som gällde även om det kostade.

Poliklinikavgift: 150kr

Undersökn. Behandling: 275kr

Avlivning: 250kr/st

Kremering: 250kr

Faktureringsavgift: 50kr(hade inte så många kontanter på mig)

Tänk sedan om du får någon råtta som behöver medicin… då kostar det ännu mer.

SweGizmo
0

jag har 9.500 kr i sparpengar som jag tar av om läget skulle bli akut.

Min blogg: SweGizmo.se

hus-musen
0

okej, vet man att man har tillgång til pengar ständigt, så är det väle n sak, men en vacker dag är man utan pengar och det är alltid då råttorna blir sjuka.. typiskt..

Qui dormit, non peccat

Terato
0

Jag tycker också 2000 låter bra. Men det låter ju som att du är en bra bit på väg, Elipowe! Och du kanske har någon som kan täcka upp om det skulle hända något? Huvudsaken är att man är förberedd om det skulle bli något och inte står där och säger: "Jag kan inte ta dem till veterinären för jag har inte råd".

Det är faktiskt dyrare med råttor än man kan tro! Jag har fått åka flera gånger med mina. Jämfört med mina andra djur har det varit väldigt ofta. Det är så pissigt att det finns så mycket sånt med råttorna.

Jag har 6 000 på mitt sparkonto. Har 4 råttor och 4 möss. Lägger undan minst 100 kronor i månaden men mer om jag känner att jag kan det eller om jag har fått ta av dem så att de minskat.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

idaleck
0

Jag har 1700 på ett speciellt "råttkonto". Hittils har jag inte behövt ta av råttpengarna eftersom jag haft pengar så jag klarat mig ändå. Men om det kommer en månad när bilen pajar, det blir vattenskador i lägenheten, jag måste köpa en massa kurslitteratur OCH en råtta blir galet sjuk - då vet jag att det finns pengar sparade bara för råttornas skull.

Crispig
0

Jag har inget speciellt "råttkonto" utan här hemma har vi en sparad summa för alla möjliga, och omöjliga, oförväntade utgifter. Vare sig det handlar om katten, råttan eller tex p-bot…