Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 767 ggr
Love-
0

Har hittat olika blandningar

Har kollat runt på nätet lie och hittat lite olika blandningar man kan ge till råttor. men vill gärna höra med er här om dem är ok att ge.

Grodblandning

* 4 delar havrekross

* 4 delar vetekross

* 4 delar kornkross
* 1 del dinkelflingor
* 1 del linfrö
* 1 del cashewnötter
* 1 del solrosfrö
* 1 del oskalad sesamfrö
* 1 del hel bovete
* 1 del quinoca
* 1 del pumpafrö
* 1 del vetegroddar

Rackarns torrfoder

* 1 paket AXA Grynblandning (800 gr)

* 1 dl Osötade cornflakes

* 1 dl Opoppade popcorn (dem utan tillsatser)

* 1 dl solrosfrön med skal

Esmies torrfoder

* 8 dl frebacos müslilätt

* 0,7 dl fröblandning

* 0,7 dl puffris

* 0,7 dl hundmat

Grodblandning tror jag e ok efter som jag hittade den här :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Mastoll
0

Jag tror alla går att ge, men grodblandningen tycker jag självklart är den bästa :)

hus-musen
0

alla fungerar, varför skulle de inte göra det? den sk grodblandningen har mest innehåll  men du kan ju blanda sj!  jag menar det finns ju grynblanningar som innehåler vete, havre, osötade cornflakes,och linfrö. sen lähher du till lite nötter, torkad frukt.solrosfrö som d känner det=)

Qui dormit, non peccat

Ellenfyrkant
0

Bekvämt egentligen detta med råttor, deras foder är ju busenkelt att blanda själv, till skillnad från kaniner som är de enda gnagardjuret jag haft förut :P

Mvh Ellenfyrkant

[kalelo]
0

Tack för ihopsamlingen… det uppskattar jag verkligen. Ska snart börja blanda eget nu när min gnagarblandning blandat med katthundmat tar slut, men är en hel del osäker på hur jag ska göra.

Så denna ihopsamling på blandningar kan hjälpa mig att göra en egen, dvs om mina råttor kommer hem efter besöket hos vetrinären imorgon. En är gammal och har microplasma (ska få somna in imorgon), en har feber (upptäkte det idag) och en är snedskalle sedan den var liten (tog över den sådan av en mer okunnig, dvs okunnigare än mig, yngre tjej).

RatLover
0

3# Äh, kaniner är inte så svåra att fixa mat till.. En säck lottie/stampe/carrier :P