Gu va jag älskar mina råttor!
Nä, de bara kom över mig, det faktum att jag älskar mina råttor (redan nu knappt en vecka efter att jag fått hem dem). Jag skulle knappast kalla dem särskilt närgångna eller så men de e så söta at jag vet inte vad! De är så fina och jag kan knappt vänta på att få att skapa nya leksaker åt dem och jag vill skaffa flera bara för att de ska få flera kompisar att leka med, och visserligen flera för mig att gosa med
, men jag vill bara umgås med dem. Men jag måste hindra mig själv så att jag inte skrämmer dem, eftersom att de e så nya i här.
Är det bara jag som är "stalker-like" lr är det fler?
Nej, det är inte bara du :) Jag älskar mina råttor så mycket att det gör ont i mig ibland…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag förstår det :D Men jag trodde inte detta var möjligt! Det känns nästan som en ensidig kärleksaffär… Hu, vad ska man ta sig till? Jag vet inte ens va det ska heta, jag är så rädd att ge dem fel namn.. :( Tänkt på Yuki till den ena men den andra se ut som en typisk tjyv.
Känner att jag borde ge dem namn så att jag kan kalla dem någe så när jag kan ropa på dem.
#1 Först när jag tittade på din bild trodde jag det var en svart ros eller någe, sedan såg jatt det var en råtta. (finns det något mer passande?) Dubbelbild 
Råttan på bilden är Haru, en av gossarna som föddes här hos mig efter Yuki och Keimei…
Jag tackar de båda föräldrarna varje dag för att ha producerat så underbara ungar som dom fick. Alla lugna och goa men samtidigt busiga som dom ska vara i den här åldern :)
Ytterligare en del av råttägande, ibland föds det små själar hos en som man bara inte kan släppa :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jag håller med. Jag har ett par underbara damer hemma hos mig. Alla har väl vid detta laget hört talas om Hysset den store. Hon är så söt, mina andra sötnosar är så söta dom också. Aldrig aldrig att jag kommer leva utan råttor. Det är dom finaste djuren som finns.

Ibland blir jag så överväldigad av kärlek till mina knaspojkar att ögonen svämmar över. Det känns löjligt men kärlek är ju en "löjlig" känsla…
Så sant… deras tillit o pyssliga kärlek kan ju få vem som helst att smälta!! Älskar mina gosebollar!! Tänk att man får mer o mer av dem varje dag!!
(om någon frågar om jag har någon favorit kan jag inte svara på det, eftersom alla mina är lika gosiga o fina, på sitt sätt…)
En känsla man ska vara stolt över, inte alla mänskor som får ha den ynnesten att få uppleva det!! Kram till alla råttälskare!!