Regler angående utställning??
Nu har ja letat överallt här på rif och kollat lite på srs hemsida.. Och jag undrar, måste råttorna ha stamtavla om dom ska ställas ut lr bara vara regristrerade i srs?
De behöver bara vara registrerade i SRS 

Mvh Stephanie 

Okej ^^ Och hur vet man vilket klass dom ska ställas ut i?
#2 Det beror på hur råttorna är och ser ut. Samt vad du vill. Du kan välja mellan Agility, Pet Class och Standard.
Funderar… står det inte på sRS hemsa vad de olika klasserna innebär?

#3, okej.. Hmm dt kanske dt göt :P -kollar upp dt-
Ehm, förlåt.. Dt gjorde det vist.. -ler- .. (: Råka vist missa dt.. Eller glömnde bort rättare sagt..
hur vet man om råttan är registrerad i SRS då?
Råttan får ett registreringsbevis då. Fast om registreringsbeviset försvinner, så vet jag inte om man på något annat sätt kan bevisa det?

Mvh Stephanie 

Har man zoo eller privatuppfödda råttor som inte är reg så kan man registrera dom själva. Då behöver du vara medlem i srs.
Sen kan det finnas inofficiella utställningar där det inte är reg krav och du behöver ej vara medlem. Enda skillnaden är att du får en bedömning utan poäng. På officiella utställningar får man ett visst antal poäng beroende på hur bra råttan är. Dessa poäng läggs till i en topp 50 årslista och dom tio bästa får diplom utdelat på årsmötet.

Man behöver väl inte ha med sig registreringsbeviset till utställningen? För min råtta är under registrering nu.. 
#8 Nej, det behövs inte :)

Man måste vara medlem i SRS + att råttan måste vara reggad för att få ställa ut, medlemsnummer + reg. nummer på fyller man i på anmälningen. Är råttan under reg. behöver reg. beviset vara hos regristratorn innan utställningdagen.
Köper man från djuraffär har jag aldrig varit med om ett en råtta är reggad. Oseriösa uppfödare reggar oftast inte heller sina djur (därmed inte sagt att alla som reggar sina djur är seriösa, eller alla som inte gör det är oseriösa).

#9 Vad bra. 
#10 Jo, medlem är jag. Min råtta är endast registrerad i Finland, så det är därför han ska registreras här i Sverige nu. Skrev "u. reg." på anmälningen.
Postade reg.papprerna i dag, så de ska väl vara hos registratorn i morgon. 
EN FRÅGA!
Mina 2 töser är bara kullregade i SRS, kan jag ställa ut dem utan att ändra något speciellt?
Min blogg: SweGizmo.se
Är dom kullreggade så är dom ju reggade :) Kullregistreringspapperna skickar man in tillsammans med reg. papperna. Kullreggen är kopian :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor