Namninsamling!! KOLLA HÄÄR!!
Japp, vi är då några som är med på att starta en namninsamling mot djuraffärer. Vi tkr att djuraffärerna inte borde få sälja djur!! Eller iaf ta BRA hand om dom och geRÄTT INFORMATION åt dom som köper djuret! Vad tkr ni? Och om detta går igenom så kan ju tex hamter,mus.ifokus (mm) folk också vara med! Ett alternativ är ju en namninsamling på datorn och ett annat är ju handskrivet. På datorn skulle det vara mkt lättare men handskrivet visar väl mer hur mkt vi har ansträngt oss.. Tex på råttutställningar så kan vi låta papperet gå runt där och låta hela släkten skriva på när nån har den hemma hos sig! och posten finns ju också.. :) Då kan man ju tex skriva namn, i vilken stad, datum.. :) Sen får man bidra med namskrivningspapper, typ häfta ihop när ett papper har tagit slut. plasficka kan ju följa med. :) Fast det kanske blir lite jobbigt? (a) Skriv vad ni tkr! :D
Vart skulle jag sätte tråden?! :O x)

Bra initiativ Bim

#1 är du med? :)

självklart. Man kan ha många listor som kan gå runt, och sen skickar man dom till dig som då får skicka dom till dom som bestämmer över sådant, Jordbruksverket?
Tyvärr tror jag inte det kommer att förändra ngt men det är bra att visa var man står.

#3 Precis! Men ska vi ta ett handskrivet och ett dataskrivet? (a) coolt.. :)
Jag tycker att vi kan göra en mall som folk själva får skriva ut och låta folk skriva på. Sen kan man posta alla till någon (dig?) som kan skicka vidare till jordbruksverket eller vilka som nu ska ha.

#5 jadu.. det var ju smart! :D Så då blir väl texten där det står naminsamling och sånt grejs dataskrivet och namen handskrivna! Eller? x) Fast det spelar väl ingen roll? hehe.. det lär ju bli ganska många papper.. Men tänk om man inte har nån skrivare? HUr gör man då?
Jag skulle gärna vilja ta på mej namnlistegrejset! Kulkul!

enklaste sättet är ju att göra en online petition
Ja, det är ju bra om den texten är datorskriven, då vet man ju att den inte kan ha skrivits till efter alla namnunderskrifter. Det är ju viktigt att det framgår att alla vet vad de skrivit under :)
Det är väldigt viktigt hur själva uppmaningen… Och vi måste bestämma oss helt vad det är vi vill få igenom.

#7 joo, det är det nog.. :P Ska vi göra en sån tkr ni? :) Eller så gör vi 2st! :D en handskriven och en online petition.. Fast det kommer var färre namn på den handskrivna.. x) Men strunt samma!
ja men vi får komma ihåg om vi skrivit på en så vi inte skriver på båda för då får man ju med sitt namn två gånger :-P
Inte både och, det blir konstigt. Moa, du får bestämma vilket. Tror inte det spelar någon större roll. Handskrivet kanske känns seriösare men online får man ju skriva i mailadress så det är ju seriöst också.
Jag tycker det där om en mall lät bra. Om man lägger ut en som folk kan skriva ut och skriva på och sen skicka till t ex dej bim. Men skulle man inte kunna ha ett helt frågepapper där mna får skriva vad man tycker, ideér och sånt? Eller nåt ditåt :P

varför inte skicka runt ett mail.. det finns ju många sådna som går runt.. där alla fortsätter bara fylla i efter vareandra.. sen när den ena listan har nått typ 500 namn så ska den skickas tillbaka till dig.. om alla uppger namn, stad och kanské mail eller telefon.. så skickar man den till alla man känner..
har man skrivit under en sådan lista och får den igen så skickar man bara vidare den utan att skriva under..
#12: Fast det skulle nog inte göra någon skillnad. Om man ska påverka ska man ha en väldigt konkret uppmaning… Annars är det väldigt lätt för politikerna (eller vilka som nu ska avgöra) att strunta i det eller göra det enklare för sig.
Om man t.ex. skulle skriva "gör det bättre för djuren" kan de ju bara bestämma att alla djur ska få ett varsitt russin om dagen eftersom de anser att djuren får så mycket bättre då (inte så seriöst men ni förstår kanske).
nej sånna mail e så jobbiga, dom blir så fula tillslut också tycker jag :S
Ja, då är det smartare att ha en namnlista (det kan jag enkelt skapa) så man bara skickar runt länken isf.
ja länk tycker jag e bättre :)
#14 Har du ju attans rätt i faktiskt (;
_
Ett sånt där mejl blir nog bara jobbigt.. Skulle vara om man fick lov att skriva namn+efternamn+telenr så det går att kolla upp namnen iaf.. Men då måste man ha koll på så att alla bara skickar vidare till en person, annars kommer vi till slut få typ 100 olika listor med flera lika namn.. Jag tror på en sån där namnlista, blir inte så förvirrat, och mkt enklare.

jopp, men ska vi köra på en namnlista då? :) Men nån får göra den.. (a) För jag är såå sämst på såntt! x)

jag är med!
Jag med, självklart!
http://www.namninsamling.se/ kanske?
Jag har blivit medlem och kan göra en namninsamling. Men vad vill vi mer specifikt egentligen?

oj! Det var länge sen nån skrev här! jag vill fortfarande göra det iaf!
#23 gör gärna en namninsamlingsgrej! :D hmm.. ska vi köra en mall lr? :) Vad tkr du/ni? :)