Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1252 ggr
lindapluttanbusan
0

OT: Matte till salu

Jag heter Hysset. Matte säger att jag är ett Hyss därför fick jag det namnet. Jag är en råtta. En väldigt söt och snäll sådan, men det är beroende på dag. Ibland säger matte att jag snart kommer läggas ut till väldigt billigt pris på blocket. En gång har hon till och och med sagt att hon ska lägga ut att hon betalar 500 kr för den som tar mig. Men då hade jag bitit av sladden till stereon.

Men nu har jag bestämt mig, jag ska lägga ut matte på annons.

Födelsedatum: Hon är väldigt gammal. Född 85.

Färg, teckning och hårlag: Hon är vit rosa och just nu röd av solen. Hon skiftar väldigt mycket. Nu byter hon skinn också. det ramlar av från hennes axlar. Håret är kort och brun rött. Öronen är så där fula som dom är på människor.

Kullstorlek vid födsel och avvänjning: Har pratat med hennes mamma. Hon föddes själv. Så jag tror att pappan hennes var dålig att avla på. Hon är ännu inte avvänjd eftersom hennes mamma fortfarande är här ibland.

Faderns namn, födelsedatum och vikt: Han heter Lars, väger en massa, som typ en bil ett något. Senaste vikt: 120 kilo, vid mattes födsel runt 100 kg. Han fungerar inte inte i flock alls. Han hör dåligt och kan låta arg. Han gillar inte råttor, det är en väldigt dålig egenskap. Jag tror att han var katt i sitt tidigare liv. Ålder är okänd, matte pratar om någon gång under något världskrig.

Moderns namn, födelsedatum och vikt: Marie heter hon. fungerar bra i flock. Tycker om råttor om dom håller sig på bra avstånd. Hon är född på 50 talet. alltså stenåldern. Hon är en bra mamma. Vikt är som en halv bil.

Syfte med parning: Dom ville ha ett barn, men fick matte.

Pris: Massa god mat, ett par nya hängmattor. Helst majskolvar. Pluttan säger också att hon vill ha tillbaka ett av sina hus. Waterloo vill också att köparen lovar att ge henne snuskig medicin i en spruta varje dag, eftersom hon blivit plågad av matte med just en sådan. Pris kan diskuteras vid snabb affär.

Plats där matte befinner sig: Hon ska befinna sig i nyköping. Ibland får hon dock ryck och åker bort. Detta måsta helt klart upphöra.

Annan viktig info: Matte snarkar, hon avskyr när man biter hål i hennes gardiner och när man försöker mörda hennes blommor. Hon kan även lukta illa, men det är bara när jag smygit mig in under täcket utan att matte vet om det. Då kan hon lägga av en konstig lukt.

Anledning till att hon ska omplaceras: Hon lämna mig och dom andra själva i en vecka när hon var i israel. Hennes mamma tog väl hand om oss. Men hon kan inte bara åka så där. Sen så använder hon ibland en stor sak som låter och som suger in saker i sig. Vi gillar den inte. Så den får ni på köpet.

Från Hysset framför allt, sen är dom andra med på en kant, men det är bara för att det är majs inblandat.

SweGizmo
0

hahahahhahahahahahha så sött.. jag köper din matte;)

Min blogg: SweGizmo.se

paronskrutten
0

Hahahahahaah *dör lite*

Helena

idaleck
0

Hahaha, underbart.

zickan
0

:-D kul med lite udda annonser.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mezzzanina
0

I like it!!Skrattande

Keno
0

hahahahaha, aawww. ^^

Daydreams
0

JAg köper matte!

Du får 15 majskolvar och 4 luddiga hängmattor.

SamanthaJones
0

jag köper dig hysset :P

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

[Castaway]
0

Hahaha, dagens favorit :D

Millie
0

Gulligt!

mocchino
0

haha underbart! :D

// Nathalie

firefly
0

Hahaha xD

Falurven
0

Haha x'D Så rolig! :D

Mvh Nathalie

lindapluttanbusan
0

Daydreams: Matte kan säljas till dig, men Pluttan undrar om du kan övertala henne först att ge tillbaka hennes hus. Hon lägger också till att hon vill ha en egen plast påse att leka i då matte alltid plockar ut henne ur hennes. Hon vill också ha en egen toalett då det börjar bli jobbigt att kasta ut dom andras bajskorvar ur våran gemensamma. Waterlue förtydligar också att matte måste ha spruta minst två gånger om dagen och att det måste smaka äckel päckel. Kan du uppfylla detta så är hon din. Frakt kommer ske i en försluten kartong med kutterspån via Moskva

bobbs
0

Hahha såå underbar! :D

Om sälskap sökes till matte, så tror jag mina råttor snart är på väg att byta ut mig, jag är en dum elak matte som passat lägenhet i stan i två veckor utan att ta med mig råttingarna. ;]

Astrogirl
0

*gapskratt* oj oj…det bästa jag sett i annonsväg sedan jag såg en annons på ebay där ngn försökte sälja sin lillebror!

"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"

Otaku
0

Hahaha det där var det roligaste jag läst! :D :P hiiihi

Mvh Vinetta

lindapluttanbusan
0

Puttar upp denna annons då den fortfarande gäller.

Tillägg: Daydreams ingår i köpet eftersom hon svikit att leverera majskolvar och matte finns fortfarande kvar i faggorna här hemma.

/Hysset

VD för Antimattex AB råtta

[Niike]
0

hahahah xD

RatLover
0

haha :D