Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 772 ggr
lindapluttanbusan
0

Hyssets hårda dag

Hysset här.

I dag har varit en hård dag i mitt liv som råtta och jag måste ju säga att allt är mattes fel. ALLT!

Den nya råttan, hon med eget rum. *arg* Hon skulle till veterinären i dag och klippa sina tänder. Så matte kom på den knäppa iden att vi alla skulle till veterinären. Hon ville att den elaka veterinären skulle lyssna på oss eftersom waterlue varit sjuk tidigare. Så hon stoppar ner oss i massa lådor med galler. Den nya råttan fick en egen, som vanligt. Jävla city råtta. Hon fick den blåa. Jag är mycket ilsken.

Matte hade en stor svart hårig hund med sig också- Han luktade snusk. Vi fick åka i våra lådor som ställdes in i en ännu större låda. Som rörde på sig. Och vet ni vad, hunden fick sitta fram. Matte är nu verkligen inte omtyckt.

Veterinären plågade oss alla. Jag visade verkligen att jag inte ville, sist spelade jag död. Men denna gång tyckte jag att det räckte med att bara vara trotsig. Vi mådde bra. Det kunde jag berättat för matte, men nej hon ska betala någon för att säga det. Idiot matte.

På vägen hem så började det lukta konstigt. Sen stannade matte den stora lådan och det rykde från den. Så börjar hon prata i telefonen om någon läcka. Sen kom det en polis, han var elak, han tittade inte ens på  mig. Hur kan man inte titta på hysset den store?

Sen släpade matte ut oss alla på motorvägen. Det skakade och brakade och hunden gnällde och waterlue kissade på mig. Så jag bestämde mig för att jag skulle trösta matte. Så jag började kasta mig där inne, så hela buren rörde på sig. Matte var inte glad. Sen kom det en stor bil och hissade upp mattes bil. Men vi fick inte åka med honom, för han tyckte vi var äckliga, men jag tror att det är matte som är älcklig. för jag är helt säker på att hon glömde dölja sina kroppsdofter i morse med deo. Så jag tror att han ville vara snäll mot henne så han sa att det var vi som var äckliga. Då hängde jag ut min svans för att visa att ajg var snäll, han pekade på den och började vägra ännu mer. Matte måste verkligen lukta illa.

Så vi fick åka polisbil in till stan. Vi fick sitta med matte bak och den stora hunden fick sitta i mattes knä. Jävla hund. Jag försökte få mattes uppmärksamhet genom att gnaga på gallret och jag jagade upp waterlue så hon pep lite. Det hjälpte inte. Jag bajsade också, en massa men matte verkade inte bry sig.

Sen på verkstaden, som det hette, där fick bilen ett eget rum. Till och med bilen fick ett eget rum. Då hade matte tappat sin plånbok. Så matte var ledsen.

Så går det när man låter hysset vara på motorvägen, det gör man inte ostraffat. Sen när vi äntligen kom hem så blev matte jätte arg igen, jag ville ju överraska henne, så jag hade kastat ut våran pasta på golvet, som hon trampade i. Så nu är jag billig på blocket igen.

Sen så har jag ju tuggat på mattes gardiner, jag ville ju ha lite fönster. Jag ville inte ha gardinen där, så jag gjorde egna fönster. Så nu hotar matte med vatten och bröd igen. Men jag vet att hon älskar mig för vem älskar inte hysset?

Men i dag har vi haft rått möte i ena röret. Matte och Daydreams har nu gått ner i pris eftersom ingen har velat köpa dom. Så nu ger vi majskolvar och hängmattor till den personen som kan tänkas ta dom.

Jag har startat ett företag också. Antimattex AB råtta.

Nej nu ska jag bita på Pluttan som försöker slita in den stora majskolven i ett rör.

Jag återkommer.

zmulan
0

Stackars Hysset! Vilken förfärlig dag… och vilken förfärlig matte!!!! Förvånad

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

lindapluttanbusan
0

zmulan- om du vill ha henne så får du henne. / Hysset the one and only

zmulan
0

Är hon bra på att städa burar??

//Zmulan

lindapluttanbusan
0

zmulan- hon gör det för ofta bara. Man får inte kissa i rören för mycket för då kommer hon städa dom. Så om man vill ha någon som städar är hon jätte bra. Men vill man mysa i sina inkissade rör, då suger hon! Men jag måste självklart fråga om du ska avla på henne? och sen måsta jag fråga hur hon kommer bo i sådna fall? Kutterspån måste hon ha, Sen måste hon få en spruta varje dag men äckel päckel i. Sen så måste hon duscha varje dag. och ta henne till människor med vita rockar så ofta du kan. Kan du uppfylla dessa krav? / Hysset

zmulan
0

Hrm… det låter nästan som för mycket städning tycker jag… blir lite tveksam. Måste hon verkligen ha kutterspån? Det finns en risig källare här med en gammal säng i kan einte det duga? Avel… nä låter inte bra att avla på en sådan matte, kanske i forsknings syfte….

Måste kanske ta denna diskutionen med Skorpan oxå… fast det är ju jag som bestämmer i grund o botten!! :P

*funderar*

/Zmulan

//Zmulan

lindapluttanbusan
0

En risig källare borde fungera alldeles utmärkt.

Jag ska ta upp det på nästa rått möte.

Om du är intresserad så kommer vi hålla möte under morgon dagen, i det högra röret uppe i hörnan på buren. Ta med majskolvar

niffen
0

*fniss*
När man är lite ledsen så passar det perfa med såna här trådar!  :D

Princy
0

Hahaha, underbar liten historia! Skrattande Ehm, jag menar, hemsk. Flört

zmulan
0

Hej Hyssset den store!!

Vi har kommit fram till att det det inte blir ett matte köp. Det var städningen som avgjorde det. Men du får ju gärna berätta nästa gång du har nån matte eller nått annat till salu… börjar fundera själv på att sälja vår matte. Så kanske vi hör av oss snart till Antimattex AB råtta. Finns det något kontaktsätt utöver RiF till företaget då matta är här inne allt för ofta?

Hoppas verkligen du blir av med din matte… har du provat tradera??

Hälsningar Zmulan

//Zmulan

lindapluttanbusan
0

Zmulan- Du är välkommen att kontakta antimattex AB råtta för vidare information. Som du förstår är vi en form av under rättelsetjänst för råttor. Vi kommer inte hittas på hitta.se eller eniro.se utan endast genom kontakt genom RiF. Matte kommer inte läsa mina email då hon vet konsekvenserna av sitt handlande. Hon har gång på gång sagt att hon inte har råd med en nya cd spelare och den hon har nu har ju bara en högtalare tack vare mig! Så jag har en håll hake. Dessutom vet jag vad telefon laddaren bor. den är känslig. Så skriv du till mig. Antimattex tar endast betalt i mat, framför allt majskolvar.

Tradera har vi försökt med utan lycka. Hon är en svår såld människa. Det är nog städningen som avgör.

Är eran matte likadan?

Testa att ta massa tampomger och lägg i vatten, det är jätte kul och sedan så blir mattar alltid jätte lyckliga när sådan sker.

Över och ut från

Hysset den store