Tumör vid svansroten?
Nyss när jag badade råttorna upptäckte jag en knöl vid svansroten på Lurefix. Eftersom hans tjocka päls lägger sig ned när han är lite blöt så upptäckte jag den lättare nu vid den lilla genomgången jag har på råttorna varje gång dom badas.
Knölen är stor som en ärta, den är hård och när jag klämmer på den lite så vänder Lurre sig om och börjar frenetiskt tvätta mitt finger, så jag tror att han har ont. Vill bara veta snabbt om någon vet vad det är? Ska jag till vetten? Kan det vara något efter kastreringen? (Rätt så nykastrerad, ca. tre veckor sen…) Jävlar vilken otur jag har… Nyss har Lurres brorsa Idefix ramlat i golvet från två meters höjd så han blev sned och jag ska avliva honom… Snälla, hjälp! Jag har sökt på tumör, tumör svans, svans, svansrot och allt annat jag kom på men hittade inget!
Om det hjälper, huden är lös på "ärtan" och ärtan är inte i kontakt med den f.d. pungen.

Jag skulle nog ta honom veterinären, det kan något från kasteringen men det kan ju bara de svara på.
Angående Idefix så behöver det sneda inte vara permanent om det nyss hänt.
Nja, nyss och nyss, en vecka kanske, men jag ska såklart vänta ett tag, men jag tror inte att det kommer gå över, det blir värre och värre. Och han är ganska skruttig övrigt, jag tror att det var därför han ramlade ner…

#3: Tråkigt att höra. Blir det värre så låter det så klart inte positivt. I mitt fall tog det ungefär 1 vecka innan hon kunde gå igen och ungefär 1 vecka till innan hon var så återställd som hon är idag.
Jag ska vänta ett tag med Lurefix och om knölen inte blir mindre eller om den blir större ska jag ta honom till vetten. Kanske tar med Idefix då och frågar om det går att göra nåt, vilket det förmodligen inte går… Lite elakt att låta Idefix leva, nu, tycker jag….

nää, stackars råttor och dej! .O önskar att jag kunde hjälpa till men jag kan ju nada om sånr där.. :/ TRÖSKRAM!

NÄÄÄÄJ! Inte Lurre! Inte Idde! :/ Jag fick en liten hjärtattack när du skrev att du ska avliva Idefix.. Hoppas det går över på båda två.. "/ Och Idefix som skulle ha det så bra..!
Jag tror att det kan vara en invärtes inflammation efter kastreringen. Dobby fick 2 efter sin kastrering och jag rådfrågade veterinären och han sa att visst, han kunde tömma den men det skulle mest troligt gå över av sig självt.
Och så det gjorde också.
Dobby mår idag bara bra och efter den senaste knölen försvann så kom det inte tillbaka igen *peppar peppar*
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#8 Tack! Jag får vänta och se vad som händer… Hoppas att det går vägen bara…