Vilken färg?

Hon är ju skitsöt! Och det känns som black husky men jag kan ju ha fel 

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Tack! Black Husky var det första jag tänkde också, men sen tänkte jag, vad säger att hon inte är Striped då? Eller Agouti? Det känns ju helt omöjligt att veta (inte för att det har så stor betydelse men) när man inte haft dem från början.
Hon är en omplacering så hon var redan 8 månader när jag fick henne. Ursprungligen hade hon en syster men hon dog bara 5 månader gammal. Sen separerade hennes matte från sin sambo men kunde inte ta med henne så hon blev lämnad vård. Han var dock inte särskilt intresserad av att ta hand om sin f.d. flickväns råtta och 2 månader senare när ägaren hälsade på möttes hon av en råtta i dåligt skick. Hon kontaktade Råtthjälpen och ungefär en vecka senare hamnade Tilde hos mig och blev kvar (vilket är anledningen till att jag inte ska ta hand om jourråttor). Så hade hon dessutom haft skabb största delen av sitt liv. De hade frågat på djuraffären som hör och häpnad hade sagt att det var ohyra men eftersom de inte såg någon ohyra trodde det helt enkelt att djuraffären hade haft fel.

Jag skulle säga black husky roan….husky sedan hon har gråa hår även på sidorna (eller ser det bara ut så på bilden?)
Orsaken till att jag säger husky är för att hon är snart helt vit. Striped bleks mindre av vad jag märkt, min Doodle har samma teckning nu som hon hade när hon var bebis, bara lite vit vid svansroten och vita strån över hela teckningen.
Hade hon varit augoti hade pälsen som fortfarande har färg varit ljusare… tror jag iaf :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#6 Första kullen som föddes här hemma (oplanerat) var det flera striped i….alla blev i princip black eyed white efter ett tag