Angående Skrivförbud
Jag vill ha en öppen förklaring av medarbeterna varför användaren Freke blev av med sina skrivrättigheter. Och på vilka grunder. Och varför han inte får tillbaka dem samtidigt som lindapluttanbusan. 

Och så kan jag samtidigt dementera att jag skulle ha något med saken att göra. Jag är varken Medarbetare, Sajtvärd, trådpolis eller liknande så vet inte varför jag skulle ha något med saken att göra.

?? Har jag påstått att du har det?? *förvirrad förstår faktisk inte alls ditt inlägg.. men tycker att det är en helskum sak att skriva. Ska alla medlemmar plötsligt dementera, eller bekräfta hurvida dem skulle ha något med det att göra???
Näe vi vet ju anledningen, vill bara höra den öppet eftersom det inte finns någon egentlig grund. Eftersom inga regler brutits. Man kan ju ta upp en och annan jämförelse, vad gäller att bryta både Rifs regler och nätverkets där användare fått tillbaka skrivrättigheterna. Så nu börjar man ju på allvar fundera hur det här ligger till egentligen.
Ninja jag ser att du är online… Få höra nu då 

#2: Om alla medlemmar fått ett mail från Freke där han drar upp detta så absolut borde de få möjligheten dementera det också. Jag var lika förvirrad som du är nu när jag fick mailet och förstod inte varför det framfördes till mig. Men eftersom jag aldrig fick något svar på vad han syftade på tar jag det i denna tråden istället så det inte blir missförstånd.

Girlie: Jag är inte säker på att jag förstår vad det har med den här tråden att göra ändå men strunt samma 
Det är bara en fråga ang. att vissa får tillbaka skrivrättigheter och andra inte. Freke är bara ett exempel som passar in i sammanhanget, inget annat. 

Varför dra upp mig i detta?
Freke går alldeles för ofta in i konversationer för att provocera i stället för att föra en normal diskussion. Han har inte lyssnat på tillsägelse från varken Medarbetare eller Sajtvärd om att han bör ändra på tonen, han blev bättre ett tag men sen struntade han i det igen (minns att han t o m skrev i någon tråd att han struntade i om han skulle få varningar eller skrivförbud)
lindapluttanbusan förstår varför skrivförbudet mot henne utfärdades och har lovat att tänka på hur hon uttrycker sig även när hon blir upprörd, därför fick hon sina rättigheter tillbaka.

#4: Aha, med om ex. någon skriver till mig och klagar över i fokus, Grodan med mera utan att jag får en förklaring varför jag får ett mail om detta så känns det ju som att ex. vissa tror att jag har med saken att göra. Så då kan jag dementera att jag inte har med ex. skrivrättigheter eller i fokus i övrigt att göra så vill man klaga över detta vänder man sig förslagsvis inte till mig. Det har väl i högsta grad med ämnet att göra. 

Som ninja sa. Jag vet varför jag fick skrivförbud och har lovat att vårda mitt sätt att skriva. Anser fortfarande att skrivförbudet var för snabbt utfärdat. Men förstår fortfarande grunden till varför jag fick det.
Så i fortsättningen ska jag bita i en kudde när jag blir förbannad. Tackar och bockar för att jag fick en chans till :D

Hmm.. lindapluttanbusan skrev faktiskt precis samma sak i en tråd, om inte flera. Dessutom har hon skapat två nya konton och fortsatt skriva på rif trots förbud och trots att det strider mot NÄTVERKETS regler att ha flera konton.Hon har öppet hoppat på både Sajtvärd och moderatorer.
Freke har ju inte ens getts en chans att be om ursäkt eller faktiskt säga att han förstår varför och att han ska bättra sig. Dessutom har lindapluttanbusan anklagat andra för trolling, begått flera personliga påhopp som faktiskt understöds av svensk lag att bötläggas för osv osv.
Tycker att lindapluttanbusan och Freke har betett sig på precis samma sätt isåfall men den som fick tillbaka skrivrättigheterna har begått både lagbrott och brutit mot alla regler som finns både för RIF och ifokusnätverket.
Så igen, vad är skillnaden på dem? Och då menar jag inte vad ni personligen lägger in i det utan faktiskt. Vad stödjer sig ert beslut på nu? Och hur länge ska skrivförbudet vara? Han kan ju knappast visa att han bättrat sig om han är "permanent avstängd" under motiveringen skrivförbud?
Varningen som gavs Freke var pågrund av ett ovårdat språk, har du tex försökt föra en vidare konversation med honom efter skrivförbudet? Har du frågat om han förstår varför han fick det osv osv.?

Nicciz snälla kan du lämna mig utanför detta. Jag har bett om ursäkt och vill inte bli påhoppad av dig något mera. Finns vissa varningar på ditt sätt att bete dig på också. Så varför lägger du inte ner det du håller på med, och tar det med dom som faktiskt kan ändra på saker och ting här på forumet. Men att hoppa på mig retar bara upp stämmningen ännu mera och det känns onödigt. Jag är här för att prata om råttor inte för att du ska få ännu mera smak för att bråka.

Du är bara ett exempel, sorry.. men jag måste ju få ha rätten att framföra vad jag tycker är fel. Det har ju du gjort på gott&ont hittills ;)
Intressant att du vet vad som finns för varningar på mitt sätt att bete mig.. eftersom det ligger på moderatornivå :P där ser man vad som sipprar ut. Ja, jag har fått en varning av Grodan, på vaga grunder. Som inte heller stöddes av något. Men jag är också obekväm så tro mig, så fort jag gör bort mig så ryker jag. Vissa vill inget hellre än att ha bort mig från deras "vardagsrum" ;)

Jag kan inte annat än hålla med Nicciz,jag har oxå ifrågasatt RIF många ggr varför man utfärdar ett skrivförbud som sedan inte hålls?'och ändå får man sitta och höra massa klagande ifrån LPB som ändå skriver på sidan trots sitt sk skrivförbud.
Jag hade hoppas på med ny Sajtvärd att sådanthär skulle bli bättre och alla Medarbetare skulle få lära sig vilka regler som gäller.För som det är idag vet inte medarbetarna hur dom ska agera.(verkar det som iaf)
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Du är bara ett exempel, sorry.. men jag måste ju få ha rätten att framföra vad jag tycker är fel. Det har ju du gjort på gott&ont hittills ;)
Intressant att du vet vad som finns för varningar på mitt sätt att bete mig.. eftersom det ligger på moderatornivå :P där ser man vad som sipprar ut. Ja, jag har fått en varning av Grodan, på vaga grunder. Som inte heller stöddes av något. Men jag är också obekväm så tro mig, så fort jag gör bort mig så ryker jag. Vissa vill inget hellre än att ha bort mig från deras "vardagsrum" ;)

men varför hamnar mina inlägg dubbelt med inlägg imellan för.. ? :S

#12 Som Sajtvärd ansåg jag att LPB inte skulle få sina skrivrättigheter tillbaka men respekterar majoritetens beslut.
En varning/tillsägelse ska bara utfärdas när brott mot skrivreglerna sker och man ska skriva varför.

Jag säger ingeting om att hon inte skulle få tillbaka dom…men tycker du att hon någonsin haft något skrivförbud?Varför utfärda något som man sedan inte står för?Ska inte samma gälla för alla?
Det är det jag är mkt förvånad över hur denna sajten drivs,vilket jag hoppades skulle bli bättre med ny Sajtvärd.
Att en sajt måste drivas med lika regler för alla,ha klara regler på vad som gäller osv.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Nicciz- jag visste faktiskt inte att du fått en varning. Men nu vet jag. jag ansåg bara att sett du skrivit på borde ha gett dig en varning. Så jag hade rätt. Så det är ingen som pratat med mig om det. Men jag är inte korkad.
Wintermynta ansåg inte att jag skulle få tillbaka mina skrivrättigheter. okej det kan jag förstå eftersom jag attackerade henne väldigt personligt. Kanske var fel. Men jag har nu lärt mig att man inte ska ventilera sina åsikter alldeles för mycket för då blir man tystat. Mina åsikter kvarstår men jag håller dom för mig själv.
När ett forum inte sköts demokratiskt och när det är en person som kan besluta över alla andra så får man försöka tysta sig själv om man vill vara kvar.
Det har jag gjort nu och har inga planer på att skrika ut vad jag känner och tycker eftersom det iallafall inte leder någonstans. Men Nicciz, varför är du så på mig nu för då? Jag hade mina anledningar att skapa andra nick och óm iFokus vill ha bort det problemet så får dom börja spärra IP nummer. Inget mera med det. Så länge det finns ett hål i lagen så kan människor använda det.
Det gör vi alla någon gång eller hur?
Men Nicciz, jag ber dig att backa nu. För det du säger leder ingenstans. Du har precis som jag fått en varning, fast min ledde till en avstängning. Så tysta ner det du känner och acceptera.
Ventliera sina åsikter kan man göra på andra ställen, det gör jag ofta. Men här är jag nu för att prata om råttor.
Ett tips är att du ska göra samma sak, annars kan det leda till ett skrivförbud för dig med. och det vill du inte.
Okey.. Jag vet att jag gjort fel, jag har och ska rättat mig efter det.
Skaffade det här kontot och gör som lindapluttanbus.
Ber om ursäkt och lovar att äta pannkakor med sylt nästa gång jag tycker att någon gör fel och ger råd som är uppåt väggarna fel.
För det är hur man är vrider och vänder på det. Är det endast Djuren jag bryr mig om….(hur osannolikt det än låter)
Men jag ska sätta mina personliga och djurlika värderingar åtsidan och hålla en god ton och tassa runt på tå.. För även om jag fick skrivförbud på nick: Freke så hade jag ändå läsrättigheterna och har följt utvecklingen här…
Men jag skulle ändå vilja ha en förklaring om vad det var jag gjorde som var så fel, visst jag skrev att jag blev förbannad och troligen kommer att få skrivförbud då jag blev upprörd, men tydligen är det bara andra förunnat att visa känslor och reagera??? Men jag bröt iaf inte mot mitt skrivförbud, förrän nu en månad senare :P Och har inte i enighet med Nätverkets regler inte heller skaffat något nytt konto heller. förrän nu.. :P (men gjorde så för att kunna få en chans att förklara mig!?!)
Så jag tar en stor portion med pannkakor på Rosas, upplysningsvis med Salmbärssylt och Grädde(bara för att det är Gott)

#2: Utdrag ur ett mail: "eftersom ni klagat att jag är så elak och bara skriver taskiga saker." "Och ni som är tråd poliser moor or less"
Därför jag kände för att dementera min inblanding, då jag varken är trådpolis eller har klagat till någon ansvarig här inne på någon användare. Allt jag haft att säga om något står i de aktuella trådarna.

Är det lagligt att publicera utdrag ur pm??? Isåfall ska jag publicera vissa pm utdrag från en av moderatorerna.

Välkommen tillbaka Freke.
Glad att du är tillbaka här även om du fick ta det via en omväg.

#20 Jag har svårt att se hur det skulle kunna vara olagligt. Det vore som att säga att man inte får visa det brev man fått via snigelposten för någon annan än en själv :P
Ett citat kan aldrig bli "förtal". Och annars vet jag inte vad man skulle kunna hänvisa till för lag för att få det till olagligt ? =)

Det är olagligt att publicera andras matrial om det är skyddat av copyright. Men annars så får man citera om man hänvisar till källan. Man kan även få källor som inte vill visa sitt namn. Journalister publicerar dagligen citat och utdrag ur olika sammanhang. så olagligt är det inte.