GP råttor *foto tråd*

#5 det borde du göra! :)

#10 oj vilken sötis ;D
#11 ja visst är hon :D
Gosh sicken sötnos <3
Har ingen GP kvar här hemma längre. Här är iaf Anders (Oxenstiernas Giant Anger), som i lördags flyttade till Skansen.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Anders 2 månader gammal
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Nova (Rat Thinks Nova)
Ninko (Rat Thinks Ninko)
Anders, nyss inflyttad i sin box på Skansen där han ska bo tills i sommar då han flyttar till utebox :)
Coolt att han får bo där :DD
/Karoline.
Jao ^^ Och smidigt som fan att hälsa på honom :D Höhö, här blir det massa pengar till SJ skulle jag tro ^^,

#14 oh han var tjusig^^ såg han på blocket för ett tag sen :) jätte fin^^ Ganska lik Alfons :)

#22 han kanske kommer gilla om du sprutar på honom när det är varmt ;D

#23 Haha ja bara han inte lär sig att sikta den mot mej bara xD
#24 hahahha det vore en syn för livet :D:D
Det är ingen av er som är sugna på en till GP? (a)
Jo jag planerar att skaffa en till, men inte riktigt än.

jag vill också ha GP ^^

vad menas med GP ?
#29 Gambiansk jättepåsråtta, Gambian giant pouched rat eller även giant pouched rat har jag sett att det skrivs. Finns säkert fler sätt att skriva det också, men det är iaf en stor råtta från afrika med hamsterpåsar i kinderna.
..mellan 1½-3 kg, finns en artikel om dem.
Hur gammal blir en sådan råtta?
Lika som vanliga sötnosar eller blir dom äldre? :o)

men måste man ha handskar på sig när man nhåller på med dom eller vadå…bits dom eller?
GP råttorna kan bli tama, men tamhet bör inte förväxlas med domectiserad.
En GP är mycket känsligare och har sina ursprungliga instikter intakta.
≧◔◡◔≦
#34: GP-råttor kan bitas ja. Beror på hur tam den är, vem man är osv.
i början är det kanske bra att ha handskar, om gpn inte är så tam. men sen tycker jag nog inte att man behöver det. det går att lyfta dom på ett speciellt sätt så dem inte kan bita en heller.
Hur gör man då? Med ett stadigt grepp i nackskinnet? Inte bära den där altså utan hålla fast. jag har burit min massor med gånger (naturligtvis), men aldrig tänkt på hur man bär i det syftet.
jag brukar hålla med handen på ryggen och under deras övertassar å sen hålla lite försiktigt på rumpan, med den andra handen. mina kan iallafall inte bita mig då. blir väl ett stadigt grepp man får ta om dom är lite vilda av sig. inte så det gör ont, utan bara ett bra grepp.
Kan du greppa råttan runt bröstet med en hand!?
#40 haha nej det kan jag iofs inte. men om jag håller i vid rumpan på den och med handen runt halva kroppen typ, så kan iallafall inte mina bita mig.
Jag får exprimentera lite o se o jag kommer på hur du menar:P
Måste man ha större bur då alltså än till vanliga tamråttor?
#43 Gå till exotiskadjur.iFokus istället. En hel sajt om ovanliga djur, där GP:s är ett av huvudämnena.
Låser denna tråd nu!