Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 663 ggr
piaca
0

Ängla söker nytt tryggt hem.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ängla är en underbart söt liten tjej som kom till Råtthjälpen under tråkiga förhållanden.
Hon och flertalet råttor blev utsatta för ofrivllig vanvård då ägaren blev svårt sjuk och hamnade på sjukhuset. Efter två veckor utan mat & vatten fanns det endast tre överlevande råttor. Ängla var en av dem. Hon fick komma till mig via djurens vänner till råtthjälpen. Hon gick snabbt upp i vikt här hemma och är nu i bra hull.

Hon är jättego att ha och göra med men lite reserverad. Gillar att mysa. En blomma redo att slå ut :)

Tyvärr rosslar hon lite till och från och har varit medicinerad mot detta. Har inte hört henne rossla på ett tag nu men kan inte garantera att det är helt borta.

Ängla är född den 26e juli 2007 och är nyligen fyllda 1 år gammal. Hon är släthårig och i färgen fawn.

Syftet med omplaceringen är som det står ovan, pga av vanvård. Hon funkar rätt bra i flock. Har introducerat henne tillsammans med två andra råttor och det gick väldigt smärtfritt.

Ängla är inte reggad i srs.

Kostnad för Ängla är 100kr som medlem i Råtthjälpen och 150 för icke medlemar.

Ängla finns i Uddevalla hemma hos mig i mitt jourhem, transporter brukar inte vara något problem.  

Har ni frågor eller är intressad utav Ängla kan ni antingen gå in på råtthjälpens hemsida och göra en intresseanmälan eller höra av er till mig på: pia.carlsson@ratthjalpen.se

har ni frågor är det bara att höra av sig till mig så ska jag svara så gott jag kan! :)

// Pia Carlsson

Inlägget är låst för nya kommentarer