Nakenråttor
Jag ska skaffa nakenråttor nu i veckan, har haft andra råttor förut men om någon vet något speciellt man ska tänka på eller dom kännetecknar just nakenråttor så berätta:) ja vill veta allt om dom!
Du kan ju söka här, och titta runt lite. Tja, nakenråttor fryser lätt, eftersom de inte har något päls, så jag brukar inte ta ut min nakenfis utan att ha med en filt eller nåt. Om råttor blir förkylda kan du åka på väldigt höga veterinärkostnader. Ska du bara skaffa nakenråttor? Inte några pälsade alls? Isf måste du stoppa massa bomaterial i buren, t.ex. gamla sönderklippta tröjor, filtar osv. Flis är jättebra!
nej bara nakisar. två honor. dom ja hade förut 4hanar, bara slogs å vart sjuka. så tänkte prova om de funkar bättre med två nakis honor.

slogs o vart sjuka? var det zooråttor du hade då? har oxå pojkar hemma men de slåss itne o är inte sjuka så du fick nog bara dåliga exemplar i det fallet.. min aär från uppfödare. jag menade inte att uppfödarråttor inte blir sjuka alls utan att zooråttor an ha sämre immunförsvar bara.
finns ganska mycket info på sidan, det enda jag kommre att tänka på är att nakisar är väldigt känsliga för drag och kyla då de inte har päls.själva skaderisken med tex ett bett eller rivsår blir oxå större (om de skulle bråka eller fastna nånstans) men annars är det väl inte annorlundare än andra råttor. häng upp många mysiga varma filtar som hängmattro o se till att de har nånting att bädda med som tex stora fleecebitar(de trågar inte) s blir de jättebra=)
Qui dormit, non peccat
ja de va från djuraffär… tyvärr gjorde ja misstaget att köpa från djuraffär. Va till vet flera gånger med en av dom men han vart inte bättre av medicin eller något så fick lov att avliva honom. Har haft ett skinnymarsvin oxå och hon var det full fart på jämt. så "skinny" råttor kanske e lika pigga å glada som hon var förhoppningsvis:)
ja kanske ska tillägga att de e dubbelrexade ja ska skaffa oxå å inte nakenråttor:)

okii ja då blir de lite annat.. dubbelrexar ser väldigt dåligt och de fryser de med. dessutom så har de krulliga morrhår o ögonfransar som kan snurra in i ögonen och irritera ögat. har för mig att de inte har så bra immunförsvar men de vet jag inte! men om du söker på dubbelrexar så hade rif en jättestor diskussion om det för nån vecka sen som du kan läsa.
Qui dormit, non peccat
vad är skillnaden mellan nakenråtta och dubbelrex? för nu blev ja osäker. men hon ja ska köpa dom av säger iaf nakenråtta…hmm
Nakenfisar ska helst sitta med pälsade kompisar så de kan hålla värmen. Min nakenfis gillar fleecefiltar och vill bädda ner sig i trasor fast han har 2 pälsade kompisar.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Nakenfisar ska helst sitta med pälsade kompisar så de kan hålla värmen. Min nakenfis gillar fleecefiltar och vill bädda ner sig i trasor fast han har 2 pälsade kompisar.
okey :D men mår dina bra å är som en vanlig råtta i övrigt?
#6 Dubbelrexar ser inte sämre än vanliga pälsade råttor? Det är att de har krulliga morrhår som gör att de inte känner lika långt, men de ser lika bra. Samma sak med rex, för att de har krulliga morrhår så känner de sämre.
Min han mår väldigt bra, enda han har haft är en abcess *varböld*. Han tycker om att bada tror han gillar värmen i vattnet.. Han badas ej så ofta däremot så smörjer jag in han emellanåt med barnolja.

ja mina dubbelrexar ser i alla fall inte dåligt….
jag har 2 stycken just nu å dom är jättegoa….men dom bor med 3 vanliga råttor…å de gillar å boa in sig å ligga nära varann…