Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 551 ggr
lindahyssetpluttan
0

Måste ha hjälp

Jag har skriv förbud på mitt andra nick. men jag måste ha hjälp.

Min Pluttan, hon är född i oktober förra året. När jag kom hem igår så släpade hon ena benet efter sig, det såg ut som höften kunde hoppat ur led. Jag var panik slagen och åkte upp till roslagstull på en gång med henne. När vi kommer dit är hon helt okej. Hon haltar inte, visar inte att hon har ont, ingenting. Veterinären lekte med henne och hon fick springa runt. Hon var helt okej. Han trodde att det kunde vara så att hon gjort sig illa och den hoppade ur led, men hoppade tillbaka igen. Så jag åkte hem. Skulle komma tillbaka om det vart värre. Hon var okej hela vägen hem, hon fick vara ute på golvet för att jag skulle se om det kom tillbaka, allt var lungt. Sen så när jag sätter in henne i buren, så börjar hon släpa höften efter sig igen. Ser jätte ynklig ut.

Jag gick in i köket och smyger på henne, då går hon normalt, När hon märker att jag tittar på henne så börjar hon med höften igen. nu sitter hon i en sjukbur så jag ska kunna ha extra koll på henne. Hon går helt normalt och beter sig normalt, klättrar och äter bra.

Så i morse testade jag att ha in henne i buren igen. Samma sak händer med höften.

Kan det vara så att hon fejkar detta? Eller är det något allvarligare fel?

Snälla kan någon ge mig tips här. Veterinären kan inte se något, eftersom hon är helt normal. och utanför hennes vanliga bur så är allt okej. Men inte i den.

snälla jag vet att jag har skriv förbud, men jag vet inte vad jag ska ta mig till. och det är min råtta det handlar om nu, inte mig eller det som hänt.

/ Linda

lindahyssetpluttan
0

Pratade med veterinären nyss igen.

Hon har förmodligen en tumör i hjärnan. Råttor kan fejka men det beror ofta på just en tumör. Så länge hon äter så är det okej. Om hon börjar ändra sig jätte mycket så måste jag avliva henne. Min älskade Pluttan

Glimmersr8or
0

Tumörer i hjärnan påverkar kroppen både fysiskt och psykiskt, så det låter tyvärr som att din hona kan ha en tumör i hjärnan.

När hon blir sämre kommer hon bli tröttare och fler symtom kommer troligen att uppstå om hon har en tumör i hjärnan.

Ninja
0

Kan du fortfarande inte logga in med ditt andra nick? Skrivförbudet ska ju vara borttaget nu. Tänkte om du försökt sedan det togs bort men det inte gått, kanske blivit nåt knas med nya iFokus.

Tråkigt om det är en tumör hon har… Rynkar på näsan

firefly
0

Usch vad tråkigt om det är en tumör :(