Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 857 ggr
hus-musen
0

kan ingen ta dessa?

http://www.blocket.se/vi/17298645.htm?ca=11_s

kan ingen ta dessa råttor?? bor för långt ifrån och jag hinner inte åka..

Qui dormit, non peccat

Stephanie
0

Och jag måste bara få inflika att jag också heter Stephanie och söker hem till (två) råtthanar, men det är inte min annons Räcka ut tungan

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Tramsa
0

Jag undrar mest varför dom inte kommit in till nåt jourhem än.. när det finns lediga i området.. :(

Stephanie
0

Finns det? Ja då kan man ju fundera på varför… Fundersam

Tramsa
0

#3 Ja alltså.. inte just där hon bor men jag hör till Stockholms området eftersom det är den närmaste KP som finns.. och jag har inga jourråttor… Har påminnt om att jag finns men ändå är det råttor i kö.

Stephanie
0

Hmm..

empan-hampus
0

Ååå guud vad sööta :( Jag skulle vilja ta dom.. men jag tror mamma tycker vi har tillräckligt med råttor nu.. :/

Liingefors
0

vill ha men bor för långt bort!!

Nicciz
0

Tramsa kontakta KP igen ?

I övrigt finns det inga aktiva jourhem i Sthlm längre, jag tar bara emot absoluta akutfall där jag vet att dem snart kommer till nya hem. Och KP tar oxå bara emot absoluta akutfall. Då ingen av oss egentligen har tid.

sussa08
0

Ska jag hämta dom åt dig, husmusen?

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

_Jag_
0

Åååååå, jag som vill ha två råtthanar :S Men måste vänta tills dom andra dör först (låter hämskt, I know,  men vill ha fler råttor ån jag klara av)

hus-musen
0

#1 haha jag funderade på om de var du först men kom på att du sökte hem åt två bara!!

tycker så synd om råtorna, men jag kan inte ha 4 stycken hanar till. då bryter min sambo ihop på mig! tro mig jag har frågat.. har inte tillräckligt stor bur heller !men kan ev ställa upp som tillfälligt hem om nån vill rädda dem och inte bor i närheten av sthlm!

Qui dormit, non peccat

Tramsa
0

#8 Jag har gjort det fler än en gång. Känns som jag har tröttnat på Råtthjälpen.. utan att aldrig riktigt varit delaktig ens :/

Girlie
0

#12: Det är stuntals (och vi beklagar detta) lite problem att nå KP i Stockholm. Om du önskar vara engagerad så finns det all möjlighet i världen att bli KP för ditt län.

I övrigt så gör vi faktiskt så gott vi kan. Alla jourhem har egna råttor och egna liv att ta hänsyn till utöver de jobb de gör för någon annans råttor. För råttorna i annonser har faktiskt inte Råtthjälpen tvingat på ägaren, det är inte vi som tvingar henne att göra sig av med dem heller så vems är felet egentligen?

Jag har varit kontaktperson och jourhem tidigare, men är varken eller längre för jag orkar inte. Det är jätte tråkigt att säga men det är fruktansvärt krävande att höra om människor som avlivat sina djur för att jag inte svarade på deras mail inom 2 dagar eller människor som hotar skjuta sina älsklingar för att vi inte har möjlighet att åka 40 mil för att hämta dem.

Var tusan tog det egna ansvaret vägen?

Tramsa
0

#13 Jag vet att jag kan bli KP om jag vill men det vill jag inte. Jag vet med mej att jag inte har den tid eller ork som krävs för det och jag tycker inte att andra heller ska ta på sig mer än dom klarar av..

Girlie
0

#14: Jag håller med på sätt och vis. Samtidigt blir vi då utan KP i Stockholm och hela dess omnejd så frågan är vad som är bäst för råttorna.

hus-musen
0

jag frågade lite om råttorna, de är födda 20 mars o är ca 4 månader. anledningen till att de är till salu är för att hon blivit allergisk och därför inte har tid. hon har mailat direkt till ett kontakthem men inte fått svar och det är därför hon säljer dem sådär.

Qui dormit, non peccat

Girlie
0

Jag tycker hon gör ett dåligt jobb.

Det första man bör göra är att försöka sälja råttorna själv.

Det andra man ska göra är att försöka lite till.

Det sista man ska göra, när man testat allt annat, läget börjar bli desperat om man inte kan lösa det på annat sätt är att kontakta Råtthjälpen. Vi är (eller ska i alla fall inte vara) ett enkelt sätt att bli av med sina djur när man inte vill lägga 20 kronor på en annons på blocket. Det innebär nämligen att när det kommer akuta fall, som exempelvis utsläppa råttor eller vanvårdsfall, kommer vi inte ha plats att ta in dessa djur.

Jag ber tusen gånger om ursäkt om jag låter grinig i denna tråden men det är så tråkigt när man gör sitt absolut bästa för att hjälpa och sen får skit för det, ibland till och med från människor som aldrig själv ställer upp. Ledsen

Tramsa
0

Jag håller absolut med! Oftast hittar man hem själv,om man bara har tålamod. Krisar det tex. med allergi kanske man kan få ha dom hos någon bekant tills man hittat köpare.

Det enda jag menar är att det är tråkigt att det står jourhem tomma på så pass nära håll när det tydligen finns råttor som behöver komma in :( Men som sagt,jag har ingen lust att bli mer än jourhem så jag har väl ingen rätt att gnälla egentligen kanske.

Girlie
0

#18: Tycker jag också, jätte tråkigt att det inte alltid fungerar som det ska. Dock tycker jag att det är dålig stil att skylla på Råtthjälpen för att hon måste sälja sina råttor?

Grodan
0

Reagerade när jag såg den annonsen, på att det skylls på Råtthjälpen.

Du som ägare är ansvarig för dina djur!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

hus-musen
0

jomen vad göra? de är ju inte råttornas fel..

Qui dormit, non peccat

Love-
0

Jag hade gärna tagit dem men jag bor för långt bort och jag kan inte ha någon hemma min pappa tål inte råttor :( ska ha när jag flyttar

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Girlie
1

Dessa hanar är sålda och de var inte 4 stycken utan 5 stycken skitiga och magra pojkar som nu kommit till ett gott hem. :)