Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 869 ggr
idaleck
0

Receptfri skabbmediin

Är det någon som har provat receptfri medicin mot skabb? Tex frontline? Hur gick det att behandla/dosera och hur blev resultatet?

Nutiz
0

Frontline tar väl bara bort löss/loppor?

idaleck
0

Okej, så det biter inte mot skabb? Finns det något receptfritt medel alls isf mot skabb?

MoaL
0

Nej, har råttorna skabb måste man till veterinären. Om man känner veterinären så kan man kanske få medlet utskrivet utan att behöva beställa tid och ta med råttorna dit.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Keno
0

Frontline är inte bara mot löss och loppor. "Frontline vet, mot fästingar, loppor och löss!" Taadaaam!

Babbett
0

#4 Ja jag har tidigare använt det till mina hundar mot fästingar :-P

Ladyinred
0

frontline e väl till öronskabb på katter med. igentligen e de ju inte skabb utan kvalster har jag för mig även om det heter så.

idaleck
0

Då är det jag som yrar som vanligt Cool

Ladyinred
0

tycker de e trist att det måste va receptbelagt när man kan behandla annan ohyra hemma.

Babbett
0

Skabb är en typ av kvalster ja…

Ladyinred
0

men öronskabb ska tydligen inte vara skabb, min vet sa det…

Babbett
0

#10 Det finns väl öronskabb som är kvalser fast det finns även öronsvamp som ger liknande symptom..

Ladyinred
0

jag tänkte på djuren, har fått titta på dom hos vetten en gång för många år sedan. de gör jag aldrig om! X(

Tramsa
0

Åh fy glömmer aldrig den dagen vår bortsprungna kisse helt plötsligt kom hem. Hon hade varit borta ett halvår drygt och när man tittade i öronen på henne såg man som små vita spindelaktiga varelser som kröp omkring. Huu för öronskabb!

idaleck
0

#13 uuuh! Låter asäckligt! :S

Ladyinred
0

jag fick se monsterkrypen i mikroskop Penga mun