Jobbigt beslut
Idag tog jag det svåraste beslutet jag gjort på mycket länge.
För att börja om från början så kan jag berätta att jag var med råttorna hos veterinären för ca 1 1/2 månad sedan för skabb, och passade på att fråga om gameltanten Lunas liggsår. Då var de som små bullar på baktassarna och men de var inte såriga och så. Veterinären tyckte inte att jag skulle avliva henne ännu. Han sa att det tyvärr inte fanns något att göra för henne, då det hade bildats bindväv i liggsåren. Men sa att för min och hennes skulle så kunde jag massera och så, men det skulle inte hjälpa. TLC kallade han det, vilket tydligen är ett fackligt begrepp. Står för Tenderness, Love and Care. Så så länge jag tyckte att hon inte led och hon mådde bra så skulle jag behålla henne.
Det är dit jag kommit nu, för jag tror inte längre att hon mår så bra. Hennes sår har vuxit ännu mer (trots all kärlek och masssage) och jag tror det är dags för henne att vandra vidare nu. På sistone så har hon trillat ner mycket när hon försöker klättre och ligger mest still nä de andra får komma ut och springa. Droppenn blev dock när jag upptäckte att hon börjar få problem med ögonen igen. Jag vill inte att hennes sista tid ska bestå utav medicinering och sprattlande. Troligen avlivas hon efter helgen, så idag bad jag min syster följa med ut och ta lite bilder på henne.
Här är min lilla gammeltant Luna (Porlarmarkens Fasett)

nejmenn urs va hemskt! det är bra så hon inte behöver lida nåmera…

stackars liten.. kanske dax för henne att få vila i lugn o ro, lider med dig då de inte är ett lätt beslut..
Qui dormit, non peccat

Åh vad jobbigt!! Hoppas ni får en riktigt fin sista helg!! <3
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Hoppas jag med, försökte förgäves mysa med henne innan idag, men det gick inte. Hon skulle undersöka hela rummet (as usual) och hade inte en sekund över för mig. Men jag är glad att hpn är så pass pigg.
Så.. idag är jag en lycklig råttägare. Min lilla sötnos Luna blev inte avlivad och det finns inte längre planer på det heller. Hon som skulle avliva henne tyckte inte alls att det var så illa som jag fått för mig, och med den nya salvan jag fått finns det en chans att jag kan få bukt med det.
Hon får några veckor på sig, och hjälper det så blir hon var ett tag till:D Idag var dessutom hennes ögon helt fina igen.. Skumt hur allt bara kan förändras på bara några timmar.

åh vilken tur:) och va fin hon e^^ söt bild^^
Min blogg: SweGizmo.se

Vad bra att du inte avlivade henne, för mig ser det ut som bumblefoot som i de flesta fall kan behandlas.
Nämen vilken tur :) väldigt söt bild :D
Detta kan låta som ett skittips som jag borde gett betydligt tidigare…
Byt ut underlaget i buren till en fleecefilt. lägg mjukt på hyllorna och massera liten fot…
Att byta ut underlaget tänkte jag inte på förrän jag ser Ull ligga och sova smack i mitten av burgolvet… Det går att göra så nu när det är filt i buren… mjukt…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Gud vad härligt att du inte behövde avliva den söte :'D
Mvh Nathalie
#10 Har sånt balkonggräs som underlag på alla hyllor samt botten på buren, fixade det idag. Men innan det har hon haft filtar och handdukar. Massage har hon fått 1 gång dagligen, men med den nya salvan är det 2 ggr dagligen som gäller! :)