Hög Gravid Hona
Hej … Jag har en hög Gravid hona ..
Jag undrar hur långt tid det tar för honan att förlösa sina ungar ….
Det har kommit genomskinligt slem från vaginan…
Samt att hon har öppnat sin vagina …
//Haleu

Vad är hon hög på? 
Skämt åsido. Har hon öppnat sig så är ungarna påväg. Du bör låta henne vara. Du kan ge henne lite rå äggula så att det sätter igång.
Ge henne en egen bur med bäddmaterial (fleecefiltsbitar, tidningspapper, hushållspapper. INTE hamstervadd). Låt buren stå i lugn och ro utan att störa henne. Se till att hon har frisk vatten och lättäten mat i buren. Det brukar gå fort och du kommer snart att få höra bäbisarna pipa. Skulle något gå fel, t.ex att hon inte får ut alla ungar måste ni omedelbart till en veterinär.
Okej … tackar för ditt svar….. jag har halm i nu … behöver jag byta det ?
Ja, man ska varken ha hö eller halm till råttor. Inte spån av barrträd heller. Vad har du för bur till henne?

Mvh Stephanie 

brukar ha mina råttor lösa ….
Har en vanlig mus bur …. Hade en gravid hona iden innan…
MUSBUR?!! Ursäkta, men vad är måtten på buren?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Buren är 50 bredd 50 hög 40 djup ……………
Men den används aldrig …. ha alltid mina råttor lösa ….. dom trivs bäst då-…. hittade bara den buren hemma ….. måste gå att ha …. har inte råd att köpa en bur ….

Jag antar att du bara har musburen som mammabur, right?
Japp … det är det …. Kommer att släppa dom lösa sen när dom är 4 - 5 veckor gamla …. och spärra av så honor är för sig och hanar för sig i min lägenhet ….
Jaha, okej, dåså.. :) Bara det inte blir några tjuvparningar eller ihjältrampade/klämda bebbar, det är så hemskt tråkigt. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Gud vad häftigt att ha sina råttor lösa dygnet runt *imponerad* 
Och lycka till med ungarna!
Tackar för det 
Oj, spännande! :)
Lycka till! Det kommer säkert gå skitbra, buren verkar vara lagom som mammabur, du tar ju ändå ut ungarna sen när dom öppnat ögonen så dom får utforska lite, vänja dom, så att säga :-D
*psst* Vi vill ha bilder sen också!
Kommer det att komma …
Så du har dina råttor alltid lösa i lägenheten…
hur har du löst det med sladdar och sånt som de kan gnaga sönder?
En av mina första råttor(finns tyvärr inte längre) gnagade sönder en del sladdar runt tv:n.

åh vad häftigt! Lycka till med ungarna och läs på mkt om dom här på RiF!:D Hoppas allt går bra!
Vad coolt att dom alltid får vara lösa :D Lycka till med ungarna, vi vill ha många bilder sen!!
#15 Det finns ju såna plastgrejer som man virar runt sladdar, som råttorna inte är så intresserade av. Alla förutom en av mina råttor bryr sig inte heller.
Dom gnager inte på kablarna ---- som finns … dom vet vad som gäller … har fyat dom redan ….
har en fråga till …. vad menas med att hon står och sover ?
Nu har bebbarna kommit … har bilder i på dom med …. kommer att komma upp imorgon kväll -…

Jag längtar efetr bilder.. :)