råtta som får dampp
hur kommer det sej att min råtta blir helt galen och tumlar opp och ner på min hand om jag lägger handen i buren å bara låter den ligga stilla där? hon som får dammp! naffsar den lite å sen slickar å så… jah.. å blir GALEN?!

hur menar du? ser hon ut som en igelkott och fnyser? isåfall är on aggresiv!
om hon inte gör de så kanske hon bara är glad att se dig=) min ena pojk gör så när han är busig, springer fram och drar lite i ett finger o ska brottas=) det är inget aggresivt, brukar ha dragkamp men honom=)
Qui dormit, non peccat
puh! hon är flicka neb dom kan väll ochså brottas XD hon blir som rikti uppspelt så e no säker bara glad :) tack^^
Understimulerad? Ung och busig? Förklara bättre! Får den ryck och kan inte kontrollera vad den gör eller gör den det "medvetet" eller vad man ska säga?

# 3 hon har ju bara två råttor som inte är äldre än 2 månader så de busar nog!
Qui dormit, non peccat
hon som e så busig är nog äldre en 2 månader men hon blir efter ett liitet tag så man inte kan kontrolera henne alls… rikti rent utsagt ( som jag har sagt) GALEN! XD

lugnar hon inte ner sig alls? hon kanske är understimulerad, har du provat med att släppa ut henne och låta henne springa av sig lite? nån timme räcker egentligen..kanske ska ge henne lite stimulerande saker att göra, tex lägga godis i en toarulle och knöla ihop hörnen så hon får gnaga sig in, eller göra majsfiske,(ha lite vatten i en skål och sen ha majs i).lägga en massa tidningspapper i en låda med lock och gömma godis i den fungerar oxå!
nee min pojk busar och brottas i ett par minuter o sen kommer han o sover i mitt knä eller i min hand.
Qui dormit, non peccat
jag ska testa det :D fast hon brukar ändå bli så när jag stoppar in handen… fast hon typ har jusst fått vara ute å springa… O.o