Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 320 ggr
[MaNo]
0

hjälp O_O tipps tipps tipps!

Min råtta har krypigt in i ett hörn eller som.. det är ett skåp som sitterfast i väggen och har ett liitet hål. jag brukar täppa för hålet men tyvärr glömde jag det denhärgången :( jag skulle städa myffins bur och jag hade lagt henne i en låda där hon alldrig har lyckats rymma ur förr. men när jag kom till rummet var hon inte i lådan!!! hon hade smitit in i hålet!!! =''''''( jag har testat massor! jag har försökt lock med god bitar men hon ´vägrar komma ut med mer en halva huvudet, jag har buren framför med öppen lucka men hon vill inte gå in!!! å annars vill hon alltid! det är omöjligt!

vad skall jag göra?! HELP!

hus-musen
0

låt henne vara, ställ istället maten i buren där den brukar stå, hon kommer fram när hon blir hungrig eller törstig.

Qui dormit, non peccat

[MaNo]
0

okej… fast jag tvivlar… men okej. :)

hus-musen
0

du kommer aldrig få fram henne om du håller ¨på o bråkar med henne.du ser ju hur det har gått hittills.hon kommer fram när hon är trygg eller hungrig

Qui dormit, non peccat

[MaNo]
0

jag bråkar alldrig med henne! >:o ja har låtit hon vara i fred nu några timmar  men inte ett tecken

[MaNo]
0

hon är i trygghet igen :)

Mastoll
0

Vad bra att det ordnade sig :)

hus-musen
0

jag menade inte att du bråkar utan att du "bråkar" genom att locka o försöka fånga henne och därför stressar upp henne mer.

men de är jättebra att hon kom fram igen!

Qui dormit, non peccat