Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1134 ggr
MentalDistress
0

"Hyllplan"/sovlådor

Var på ÖB idag för att leta efter bra "hyllplan"/sovlådor åt råttorna (ska köpa voljär på måndag). Hittade då blåa plastkorgar med "nät" på sidorna (ska fota sen, är inte så bra på att förklara). Fanns i tre olika storlekar, de minsta var lite väl små tyckte jag men jag köpte två mellan stora, mått ca 22x14cm, kanten är ca 6,5cm hög. Kostade 9:- st.

Fanns även dubbelt så stora som mellankorgarna med om jag inte minns fel för det dubbla priset.

Tänkte bara tipsa i fall nån letar efter nått sånt! :)

MentalDistress
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

24x16 var de korrekta måtten, höjden 6cm.

MentalDistress
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Från sidan.

MentalDistress
0

Om någon kan förminska bilderna i inläggen får de jätte gärna göra det. Verkar inte kunna från min dator, ber om ursäkt. :(

niffen
0

Finafinafinafina! Passar säkert jättebra med buren!! :D

MentalDistress
0

#4 Hoppas det niffen, har för mig att voljären var blå till och med? XD

Mastoll
0

#1 - Jaa! Såna där har jag också :D

MentalDistress
0

#6 hur många råttor håller dom för? jag är typ rädd att den kanske går sönder om alla hoppar i x) *nojar som vanligt*

Mastoll
0

Jag har bara 2 råttor (som oxå bara är 3 månader än så länge) så nog håller dem för 2 iaf. men det beror ju på vad man sätter upp dem med. jag sätter upp dem i ett hörn med buntband :)

MentalDistress
0

#8 jag har 3 tjejor nu, fast dom är inga tungviktare direkt, endast 300g per råtta, ska skaffa två bebbs till i höst/vinter sen men jag tror inte 5 st kan korva ner sig samtidigt i en sån va? :O Tänkte sätta upp mina med ståltråd i hörnen :)

gulzebra
0

Såna kan hittas billigt på Tiimari ibland också ^^ Har dock en tendens att bli snuskiga på sidorna kan jag ju säga… Men till det priset så gör det inte så mycket :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

MentalDistress
0

#10 snuskiga på sidorna? hur då? det är ju plast? är väl bara att "diska" dem? eller?

gulzebra
0

Mjä, de blir skitiga helt enkelt :P Smutsen fastnar i de där hålen >.< Fast jo, det är ju bara att diska iofs, om man orkar. Själv är jag lat och slänger de när de blivit för skitiga Oskyldig

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Yeay
0

Jag har liknande korgar i mina burar, i den ena bor tre pojkar och det håller dom för, och i den andra bor fyra flickor, och det håller den också för :) Har satt fast mina med ståltråd. Och alla har legat i samma korg många gånger utan att dom gått sönder eller ramlat ner :)

MentalDistress
0

#12 haha, jaha du mena så! XD Men jag är inte riktigt så lat och samtidigt är jag lite för ekonomisk för att kunna slänga grejer som inte är sönder. :P

#13 Så bra, då vet man att det håller! yey! :D

Kirameki
0

Jag har också köpt såna men inte hunnit sätta in dom i buren än. Men för att göra lite reklam fr ÖB måste jag ju också tillägga att deras plastdurkslag kostar typ 9 spänn och är utmärkta sovplatser också :)

skruttfia
0

Sådana korgar har jag också. En gul har jag kvar nu och den har hållt för tre generationer råttor varav senaste var ett gäng på fem killar på mellan 600g och 800g som mest. Så nog håller de alltid ;D Ha rejäla buntband bara!

Stephanie
0

Hehe, mina 10 tjejer kan försöka klämma ner sig i en sån korg allihopa ibland… Räcka ut tungan

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal