Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 463 ggr
idaleck
0

Råttor o marsvin

Jag ska vara marsvinsvakt i några veckor åt min kusins två marsvin, Hottentotten och Ripus.

Kan de stå i samma rum som råttorna, eller är det risk att råttorna får ohyra från höet då?

Mymlan
0

Hur länge ha hö stått där vilda råttor o möss ej kommer åt det? det ska stå vad jag hört i 6 veckor.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

idaleck
0

Det kommer nog gaaaanska direkt från stallet misstänker jag..

idaleck
0

Ingen som ens tror något?

hus-musen
0

jag tror att så länge du inte har råttorna upp i höet så ska det nog gå bra.. men ett par meter emellen iaf skulle jag ha som säkerhetszon! jag skulle tvätta händerna efter att jag rört höet och marsvinen för att minska risken=)

Qui dormit, non peccat

Babbett
0

Jag har ingen aning men sedan det är så många som både har råttor OCH marsvin så borde det inte vara något problem!

idaleck
0

Då får de stå i samma rum och jag tvättar händerna innan jag pillar på mina grabbar :)

Tack!

gulzebra
0

Jag har både råttor och marsvin i samma rum, inga problem. Jag håller helt enkelt höet borta från råttorna :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

lolaisdenied
0

jag har kanin och råttorna i samma rum. råttorna fick skabb en gång, misstänkte det var av höet då de inte varit ute på ett tag. men sen efter det så köper jag hö långt i förväg som står innan de kommer in i rummet. och råttorna får inte vara i närheten av höet. har inte varit några problem alls nu^^

Tramsa
0

Mina råttor fick ingen ohyra när jag hade marsvinen. En väldigt seriös och kunnig människa som har både råttor och marsvin låter sina råttor springa i höet och har heller inte haft ohyra.

idaleck
0

Tack för alla svar! Känner mig mkt lugnare nu =)