Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 672 ggr
sussa08
0

OT Grodorna anfaller!

Shiiiiit alltså :D

Skulle in o bortsta tänderna i stora huset, och överallt på vägen in hoppade det! Nu är dom igång alltså! Inte sett så många grodor på flera år, helt sjukt!

Hoppas att ingen fastnar i vår vattenbana, måste kolla det imorgon, de är så söta :D

Såg några små när jag klippte sniglar också :D jäkla sniglar, nån som har tips hur man dödar dom förutom klippa? vet typ att man kan dränka dom och hälla salt, men sakt lider de mest av o det vill jag inte :P

Grodorna är så söta :D Hihi nån mer som har massa grodor? :D

Pratar inte om såna grodor vi har här på RIF men dom är ju också söta Kyss

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Lancia
0

Klipper sniglar och räddar grodor. Du är för go du :)

sussa08
0

Haha jaaa, grodorna äter inte upp alla växter ^^ Älskar sniglar med skal men hatar dessa svata, äckliga saker som nån jävel "planterde" in i sverige för några år sedan :P Smart drag av han, man tackar o bockar för det beslutet ;P Vad heter dom, spanska sniglar eller nåt :P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Mymlan
0

#0 Skaffa dig ett par Mysk ankor de äter sniglarna..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

sussa08
0

Vi har faktiskt funderat på det, känner en som föder upp s¨åna men jag kom på att antingen kommer de inte uppskatta mammas dagbarn eller så kommer dagbarnen inte uppskatta dom :P

Annars är det jäkla smart att ha såna :) De är lugna o låter inte :D

Ankor är väl såna djur som lätt blir tama också?

zmulan
0

Ja min pappa hade två sånna… jätte gulliga o snälla!! =) Hans blev lätt tama i alla fall!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Mymlan
0

#4 Barnen kan bjuda på lite bröd så uppskattas barnen.. Tänk bara på de vill gärna ha en liten damm *tror jag* man kan gräva ner ett gammalt badkar..

Fråga inte mig ang ankor jag kan nada om dem..

sussa08
0

Ska fan rösta för det här hemma :) Vore kul att ha :) men man kanske borde avgränsa mer från vägen då också :)

Animalen
0

Jag har ingen aning ^^ Tycker ankor är läbbiga Oskyldig

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Mymlan
0

sussa08
0

Vi har ju lite sånt här :) Annars kan man ta en såndär sandlåda för barn o ställa med vatten :) Det har min moster till sina :D

Tycker gäss är läskiga, de är kaxiga som fan :P

Mymlan
0

#10 men gäss vaktar gården bra.. Man behöver endast 1 gås ägg till göra pannkakor..

sussa08
0

Haha coolt :D Men gillar myskisar… De är snälla :)

gulzebra
0

Sniglarna kan du bli av med genom att sprida ut kalk runt trädgården, då slajmar de helt enkelt inte in i trädgården. De som redan är inne är bara att flytta ut.
Kalkmetoden måste dock upprepas då och då.

Det ska även funka om man sprider ut nån krydda… Men vilken krydda det var kommer jag tyvärr inte ihåg.

#2: Är de svarta så är det troligen inte spansk skogssnigel du har, utan de är oftast mörkt brunröda med en röd frans nertill :)
http://www.nrm.se/utstallningarcosmonova/jourhavandeforskare/jourhavandebiolog/ryggradslosadjur/sniglar.138.html

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Grodan
0

men sussa får man inte se lite foton?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

zmulan
0

#14 på sönderklippta sniglar eller grodor?? =P

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Grodan
0

hehe… grodorna såklart

sussa08
0

Min kamera strejkade igår, men ska se om jag hittar några sötingar idag :D

Off to da vattenbana ^^

sussa08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade bara en ensam stackare idag! de kanske kommer ikväll igen ^^ Och kameran strejkar igen:O

LovarDaniel
0

Åååh sånna kryllar det av här jag bor ! Haha jag springer runt o ger alla namn :D min pojkvän heter gösta ;)

hus-musen
0

vilka underbara grodor! nästa djur efter råttor o eventuellt iller så ska de bli små grodor=) finns inget roligare än att titta på när de simmar runt o hoppar=) (lättroad)

Qui dormit, non peccat

sussa08
0

Hittat fem till men som sagt strejkar min kamera ^^

Grodan
0

åh… så söt… och det ser ut att vara en groda och inte en padda… ovanligt…

sussa08
0

Ja, de är ju smalare o kroppen om jag inte minns fel, inte sett någon padda än tror jag…. Grodorna gillar väl vår sjö eller något ;P

sussa08
0

Bättre bilder idag :D

sussa08
0

^^

cykelpump
0

Naaw vad söta grodor :D Såna brukar jag plocka o titta på när ja e hos killen xD . Om dt e mördarsniglar så kan man typ ha nån fälla med öl i då dör dom, så gör dom vid katthemmet o där kryllade d me sniglar ^^

Bim
0

åh vilka sötingar! :D Gillar grodor! Kyss