vilken ska jag ta ?
Vi har spanat in bebbarna å ska ta en på måndag eller tisdag :) men jag har så svår att bästemma här är en bild på en av dem ( hona ) dålig bildkvalité jag vet men taget med en mobil å sen med en webbcam för datan damppar å man kan inte lägga in bilder från mobilen ;P men ni ser i princip ^^ bilder hur dom andra ser ut kommer om ett litet tag
va tycker ni?? O.o
Åh vad bra att du får skaffa en till rådis! Av vem ska ni köpa? :) Jag skulle välja den med bäst temprament, men du kanske inte vet annat än hur dom ser ut?

Precis, ta dem som verkar friskast och har bäst temperament. Angående #1 så kan råttor inte vara blandraser eftersom det bara finns en ras. 
3# Haha, tänkte precis nämna det ^^

tänkte det jag med, de finns bara en ras=) ta den friskaste o trevligaste då de är viktigas att din hona får en kompis! färger jkan du välja sen när du får skaffa flera råttor=)
Qui dormit, non peccat
Jag tänkte faktiskt ta den som såg piggast å finast ut ^^ jag är inte så okunnig ;o #3 jag vet men jag tyckte det var liite konstigt att dom var beige XD
haha! vi handlade i dag å jag kollade på tavlan där man kan lägga ut annonser OCH DÅ!!! så fandes det en bur som var begagnad men stor å i skick med saker på köpet 90€ hm.. det blir ca. 900 kronor? ;o men vi ringde och vi hämtar den i morn elller på söndag :D

Varför inte låta råttan välja dig?
Det fungerar alltid och man slipper välja.
Lycka till med bäsingen.
tack! välja mejj? ;o du menar typ vem som gillar mej messt? :)
hm.. läste en sak på internett det står att råttor ska ha glasburar..
ojj, de va möss, ursäkta

#10 Japp
#13 typ lägga handen ner å se vems som e nyfiknast? ^^,

ja ungefär så=) se vem som söker sig till dig först! de var kärlek första träffen med mina yngsta bebisar, de klättrade upp på min axel o sen satt de där i nästan 3 timmar och pep varje gång nån förökte lyfta ner dem=) ungefär så ska de kännas=)
Qui dormit, non peccat
man ska inte välja den som rusar fram först för det kan betyda att den är dominant och kan bli en problemråtta. samma med den som sitter upptryckt i ett hörn.

ja man läre ju välja nån i mittemellan läge=) men aktivt kontaktsökande tycker jag att en råtta ska vara iaf! den som sitter i ett hörn kan bli en underbar råtta men det vet man ju inte.. o när du bara ska ha två så får du känna dig fram helt enkelt=)
Qui dormit, non peccat
vi kolla på dem i dag.. 2 hannar rusade direkt och började gälet slicka min hand å typ klängde sejj fast XD medan flickorna jusst hade somnat i ett hörn å va inte så intresserade.. :/
Har du en hona så ska du ju ta och skaffa en till hona. Dom var nog bara trötta, ge dom en chans till :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
jah.. jusst när vi kom in såg jag hur dom la sej där å somnade XD
fast jag får inte träffa dem före måndag å då måste jag ha bästemt ;___;