Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1001 ggr
[MaNo]
0

vilken ska jag ta ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har spanat in bebbarna å ska ta en på måndag eller tisdag :) men jag har så svår att bästemma här är en bild på en av dem ( hona ) dålig bildkvalité jag vet men taget med en mobil å sen med en webbcam för datan damppar å man kan inte lägga in bilder från mobilen ;P men ni ser i princip ^^  bilder hur dom andra ser ut kommer om ett litet tag Glad  va tycker ni?? O.o

[MaNo]
0

suddigt jag vet :( men de e en beige europan berkshire som jag tror e blandras xD

RatLover
0

Åh vad bra att du får skaffa en till rådis! Av vem ska ni köpa? :) Jag skulle välja den med bäst temprament, men du kanske inte vet annat än hur dom ser ut?

Girlie
0

Precis, ta dem som verkar friskast och har bäst temperament. Angående #1 så kan råttor inte vara blandraser eftersom det bara finns en ras. Flört

[MaNo]
0

dom hade röda som var beige jag tykte dom var sötast men det var bara en sån hona som var så ljus.. ''/ men så här så de 2 andra tjejjerna ut :)

RatLover
0

3# Haha, tänkte precis nämna det ^^

hus-musen
0

tänkte det jag med, de finns bara en ras=)  ta den friskaste o trevligaste då de är viktigas att din hona får en kompis! färger jkan du välja sen när du får skaffa flera råttor=)

Qui dormit, non peccat

[MaNo]
0

Jag tänkte faktiskt ta den som såg piggast å finast ut ^^ jag är inte så okunnig ;o #3 jag vet men jag tyckte det var liite konstigt att dom var beige XD

[MaNo]
0

haha! vi handlade i dag å jag kollade på tavlan där man kan lägga ut annonser OCH DÅ!!! så fandes det en bur som var begagnad men stor å i skick med saker på köpet 90€ hm.. det blir ca. 900 kronor? ;o men vi ringde och vi hämtar den i morn elller på söndag :D

wintermynta
0

Varför inte låta råttan välja dig?
Det fungerar alltid och man slipper välja.

Lycka till med bäsingen.

[MaNo]
0

tack! välja mejj? ;o du menar typ vem som gillar mej messt? :)

[MaNo]
0

hm.. läste en sak på internett det står att råttor ska ha glasburar..

[MaNo]
0

ojj, de va möss, ursäkta

wintermynta
0

#10 Japp

[MaNo]
0

#13  typ lägga handen ner å se vems som e nyfiknast? ^^,

hus-musen
0

ja ungefär så=) se vem som söker sig till dig först! de var kärlek första träffen med mina yngsta bebisar, de klättrade upp på min axel o sen satt de där i nästan 3 timmar och pep varje gång nån förökte lyfta ner dem=) ungefär så ska de kännas=)

Qui dormit, non peccat

Ladyinred
0

man ska inte välja den som rusar fram först för det kan betyda att den är dominant och kan bli en problemråtta. samma med den som sitter upptryckt i ett hörn.

hus-musen
0

ja man läre ju välja nån i mittemellan läge=) men aktivt kontaktsökande tycker jag att en råtta ska vara iaf! den som sitter i ett hörn kan bli en underbar råtta men det vet man ju inte.. o när du bara ska ha två så får du känna dig fram helt enkelt=)

Qui dormit, non peccat

[MaNo]
0

vi kolla på dem i dag.. 2 hannar rusade direkt och började gälet slicka min hand å typ klängde sejj fast XD medan flickorna jusst hade somnat i ett hörn å va inte så intresserade.. :/

[MaNo]
0

flickorna -->

Allamej
0

Har du en hona så ska du ju ta och skaffa en till hona. Dom var nog bara trötta, ge dom en chans till :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[MaNo]
0

jah.. jusst när vi kom in såg jag hur dom la sej där å somnade XD

[MaNo]
0

fast jag får inte träffa dem före måndag å då måste jag ha bästemt ;___;