Sår på tån,behöver tips!!
Hej jag behöver lite tips på vad jag ska göra med Elvis lilla tå. Han har haft ett litet sår där men det har läkt .
Nu är tån alldeles svullen och han går inte alls på foten.
Har tvättat varje dag med sårtvätt men finns det någon bra salva som jag kan ta på som tar bort inflammationen?

du borde gå till veterinären och få antibiotika!! svullnaden kan sprida sig såpass att råttan kan förlora tån.. lägg in en bild så får vi se hur de ser ut=)
Qui dormit, non peccat

oj vilken knöl! nu är inte jag expert på råttfötter men de finns en risk att såret läkt ihop fast det är bakterier under och det är därför det är inflammerat! så antibiotika skulle jag ge bara för att vara säker. då måste du till vetten men det är värt det!! men nu är jag en riktig hönsmamma oxå när de gäller råttisar=)
Qui dormit, non peccat
Är det ingen annan då som är säker på sitt svar som kan skriva?? :)

Jag ska prova en salva först som är bakteriedödande även om man lägger den på huden. Fick tipset av min syster. Jag är oxå lite av en höns mamma men vill alltid försöka själv först 

Du empan jag tänkte ev låta han sova själv i natt för han skriker (piper/låter) så fort någon lägger sig för nära. Fixar ordning extra buren så han och lilla Suzuki kan vara där. Han gör ju direkt ingen skada då han helst sover själv.

ja de är lika bra att testa=) vad heter salvan? kanske har några tips=)
Qui dormit, non peccat
#6 Det låter bar mammsen ^^ Sov så gott :) <3<3<3

Tå och kloskador kan ta väldigt lång tid att läka, upp till flera månader. I många fall så blir tån aldrig riktigt som den var innan.
Enligt min veterinär ska man söka vård om:
Tån eller det skadade området blir mörkrött.
Det är jätte viktigt att du fortsätter tvätta och använd asol sprit som är uttorkade.