Hemmabyggen kan vara dyra....
Idag när jag kom ut från toa stod burdörren till mitt hemmabygge öppen, råttorna satt dock kvar i buren! Däremot står min ena hund och piper med ett rinnande öga (samt smaskandes runt munnen efter att ha fått tag i ett kycklingben som låg i buren…). Han har öppnat burdörren som jag har en liten provisorisk stägningsanordning på.. En av delarna i denna anordning är en säkerhetsnål. Tror ni inte Yoda (vovven) har lyckats sticka sig i ögat på denna?? Undersöker honom och hittar ett litet nålstick på hornhinnan. Bara att åka till veterinären! Jippie när man är luspank! Där undersöktes han och fick lite olika ögondroppar samt antibeotika. Och en fin räkning på en tusenlapp. Så jag är skitnöjd! *ironi* Men Yoda verkar må rätt bra, så länge man inte ömkar honom. Har en kompis vars hund blev av med ena ögat pga ett litet oskyldigt sår på hornhinnan, så jag oroar mig ju lite. Men han mår ok nu, och råttorna mår bra. De var bara tacksamma för att nån öppna buren ;)
Fast jag räknade inte riktigt med den här utgiften när jag byggde buren kan jag säga.. Det ska inte bara vara råttsäkert, det ska även vara hundsäkert! Iaf om man svälter sina hundar så de måste sno råttornas mat.. (kan nämna att han har gått upp 600g efter sin kastrering, och det är rätt mkt på en sån liten hund… och då är han ändå rätt nedbantad..)
Ögon skador ska man in med.. Vet att det kostar men får de ej vård så kan det bli värre o kosta ännu mer..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Ursh, vad jobbigt! Hoppas det går bra med jycken!
Älskar mina stora små vänner..

Återbesök på fredag. Och nu har jag fixat både rått- och hundsäkra stängningsanordningar.
Ajdå, man lär sig av dyra och blodiga misstag. Vilken tur ändå att hunden verkar må fint. Litet sår på hornhinnan kan man leva med - aj nåvv!
Värre med tusen spänn mindre i pluskan, men du får sälja något på tradera… hihi

Yoda påstår att han är döende. Att han kommer dö av de hemska smärtorna, men framförallt av tortyren att få droppar i ögat 6 ggr om dagen!
Haha, kan man sälja hunden där tro? 
nope, får man ju inte…
Min blogg: SweGizmo.se

jag har massa annat skräp hemma också