Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 820 ggr
LovarDaniel
0

Nästan mager :(

Hejhej .

Nu har jag suttit här o sökt ett tag men hittar inget så jag startar ny :)

Vår ena honråtta Mimmi har börjat gå ner i vikt så mycket ! Hon har börjat spara på maten jätte mycket och är jätte skum när hon ska äta . och hon har tillgång till mat dygnet runt ! Men det är bara hon alla andra mår jätte bra Jag är så orolig , någon bra mat eller något jag kan göra ? :(

Tacksam för svar ! Oskyldig

Mymlan
0

Hur gammal är hon?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

LovarDaniel
0

Hon är 7-8 månader

Grodan
0

på vilket sätt är hon jätteskum när hon ska äta?

kan du titta henne i munnen och se om tänderna är ok eller om de växer fel - du kan jämföra med hennes kompisar om du inte vet hur det ska se ut, annars syns det ganska väl om tänderna växer konstigt.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

LovarDaniel
0

hon tar maten lite försiktigt o lägger i någon hrna sen efter ett tag lägger hon sig på maten ..

Jag ser inget fel på henne . Usch det var så hämskt när jag skulle ta henne idag när jag skulle ge henne lite barnmat på burk . man känner hur smal hon e.. men annas så leker hon med kompisen o så ..

Grodan
0

Det låter ju onekligen helskumt. Äter hon inte maten alls?

Du borde uppsöka veterinär.

LovarDaniel
0

Har känt lite på tänderna som de andra växer fint gav henne lite yoghurt o sallad . hon tog salladen o slicka lite . hon äter nog nu . vill inte störa . *håller tummarna*

Grodan
0

det låter så konstigt, äter hon något? tuggar hon? om du gör grötliknande geggor, pure, barnmat osv slickar hon i sig det då?

LovarDaniel
0

Ja hon äter mest precis som hon har ont i tänderna men gnagade på en morot lite med ..ja barnmaten åt hon men tex ris potatis kött o så äter hon inte luktar lite sen sticker hon , vi skulle se hor hon gör med maten idag annar får vi åka imorron ..

axilur
0

Kan det inte vara en av tuggtänderna som växt sig för lång och liksom sticker in i tandköttet på motsatt sida när hon tuggar då? Det brukar ju leda till att de inte äter. Vill äta, men inte kan. Molarerna är ju svåra att se och komma åt på råtta också, om jag fattat det rätt.

Du kanske borde uppsöka veterinär så de får kolla.

/Anneli

Ladyinred
0

eller om hon har en infektion under en av molerna. de kan ju oxå få tandvärk, fast på ett annat sätt.

LovarDaniel
0

Ja min andra råtta fick förlånga tänder men när jag tittar har hon inga långa änder jag tycker dom är finfina , hon har börjat äta lite mer nu vi tar ut kompsise så hon inte störs när hon ska äta för oftast blir det att kompsen puttar undan henne fast där e två skålar .

Mymlan
0

#11 Hon kan ha problem med de bakre tänderna o dem kan du ej se.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

LovarDaniel
0

Jaha . ja hon börjar bli bättre efter dagarna här idag åt dom upp allt men det gin minsann inte fort !hoppas på det bästa ..