Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1215 ggr
Allamej
0

Vad man kan hitta ute

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En kompis till mig kom hit för ca 30 minuter sedan, skrek: "Har du en bur?" Jag? Ha en bur? Jag är råttägare! Klart som f-n att jag har en bur!

Jag slet fram sjukburen och ner stoppar hon, inte en råtta, inte en mus utan en undulat!

Så, Nu är han inackorderad i en riktig undulatbur. Har fått hirskolv, spegel mat och vatten. Men framför allt, en pinne :)

Han är skitsöt, handtam och kommer att kallas Pookie under tiden han är här. Jag och Tina får väl slåss om vem som får ta hand om honom om vi inte hittar ägaren. Så nu sitter jag och hoppas att det sitter någon därute och gråter för att dennes fina undulat har rymt…. Inte att något pucko har släppt ut honom.

http://rattor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=a6152fa9-c9e2-4065-ab77-1a41c87c162f&Filename=Torkel.JPG

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mymlan
0

http://undulat.forum24.se/

Här har du ett bra forum för underlater med mkt tips, råd etc.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

KAGE
0

Du har väl ringt polisen? o.0

/Karoline.

Allamej
0

Tack! Jag ska genast gå dit och kolla. Han kommer nog att kallas Pookie iaf… det är vad an säger till alla djur :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
0

Polisen är meddelad och det jag fick av dom var Tusen tack för att jag ringt men jag ska inte hoppas för mycket…

Mymlan
0

Undulater *fåglar i sig* går oxå under L80 ska vara minst 2 st.

Allamej
0

#5 Jag vet, och om ingen hör av sig så kommer den av oss som behåller honom att köpa en partner åt honom. För visst menar du väl inte att vi ska springa iväg nu, samma dag som vi hittat honom, och köpa en till undulat? Som vi sen måste köpa en till kompis till utifall att den här bara har rymt.

Borde inte den rättmätiga ägaren få en chans att höra av sig?  

Var det en dålig sak att plocka in honom? Borde vi släppa ut honom?

Girlie
0

Självklart var det dagens goda gärning att ta in honom och jag är övertygad om att ni sköter honom enligt konstens alla regler om han blir kvar. Glad

Mymlan
0

Sa inte att ni på studs ska införskaffa en partner.. Lägg ut på forumet *länken jag gav dig* att den är upphittad etc.. Finns de som efterlyser där, visa även bilden på han..

Terato
0

Tycker också du gjorde helt rätt och det gör nog Mymlan med! Att vara kortfattad behöver inte innebära att man är grinig! :)

Hoppas det går bra för lilla fågeln. Jättefin var han.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Mastoll
0

Oj! Vilken tur att din kompis hittade undulaten! Den hade inte klarat sig länge ute.

Mymlan
0

#10 så här på sommaren så kan de klara sig så länge de slipper rovfåglarna och att de finner mat.

Allamej
0

Han var hungrig (inte nu längre) och han sover… Han har nog inte haft så roligt ändå…

Otaku
0

Oj, exakt hur hittade hon Pookie?

Mvh Vinetta

Allamej
0

han satt och försökte käka på ett grässtrå av den grövre sorten. När hon satte handen mot honom hoppade han upp.

Mastoll
0

#14 - ååh, så fint… :')

Otaku
0

#14 Hii okej :)

Mvh Vinetta

bobbs
0

Undulater ska inte ha spleglar, iof kanske det spelar minde roll om han/hon bara ska vara hos dig en kortare tid. Men bestämmer du dig för att berhålla honom/henne så plocka bort speglen. :)
Lycka till förresten! :)

Allamej
0

Pippi har inte brytt sig om den, antagligen för att den hänger absolut högst upp så den kan jag nog plocka bort :)

bobbs
0

#18 Ok. Du får uppdatera tråden sen och berätta hur allt går, om du behåller pippi eller om pippis familj kanske hör av sig! :)

Grodan
0

som jag förstår det är det en supertam undulat din kompis hittat? den borde ju någon sakna…

jag saknar fortfarande min supertama nymfparakit Ådi som flög ut genom fönstret en vårdag för många år sedan… snyft… han kunde låta som alla djuren på bondgården (gala som en tupp var han underbar på) och vissla som alla näktergalar… och hade precis blivit tam och lärt sig flyga…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Allamej
0

Pookie mår bättre idag, han var nog en smula apatisk igår för han är definitivt inte lika handtam idag :D Jag har förklarat för honom att om han vill flyga fritt i rummet så måste han sluta tugga på mig så fort jag sticker dit ett finger…

Det vill han inte veta av…

Min kompis har redan börjat kika efter en voljär som hon kan ha honom och hans blivande partner i :) Hemlis… jag tror att hon kommer att skaffa pippi oavsett om vi hittar ägaren eller inte :D

Grodan
0

aha… han var tam för att han var hungrig…

påminner mig om en gång på en mässa när en reptilentusiast berättade för Linda SEbek hur tam hans leguan var: han kommer alltid skuttandes när det vankas mat…

Allamej
0

Han var tam för att han var apatisk av hunger och utmattning… :) Som sagt, han mår bättre nu :D

Grodan
0

summa summarum: hungrig fågel bits inte! Skrattande

Allamej
0

Precis :)

Ters
0

Hmmmm… undra o folk tröttnar på sina djur sommartid då d är dax för semester, eller om d är så många som "råkar" flyga iväg.

Syrran hittade oxå en undulat för en vecka sen, men ingen har hört av sej, den är supertam & dom ska behålla den om d inte dyker upp någon ägare.

Terato
0

Jag tror boven med sommaren är att många har fönstren öppna för vädring och råka glömma bort sig när de har fåglarna ute i lägenheten. Eller att de har sina smådjur ute i koppel eller osäkra uteburar och blir av med dem.

Helt ärligt tror jag inte att det är sådär supervanligt att folk släpper ut dem medvetet. (ja, jag vill vara naiv och tro det) Såg häromnatten när jag jobbade en massa lappar om en kanin som försvunnit. Har tittat extra noga eftersom kaninerna rör sig mycket på nätterna. Men nu är lapparna nertagna så jag hoppas att den hittade hem igen! Faktiskt har jag stött på en tam vit kanin och en tam vit mus ute när jag jobbat!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se