Nu är dom räddade!
Nu är dom räddade! Honan och hanen är nu hos mig! :D Vi har döpt dom till Pärlan och Suzuki ^^ Jag ska nu väga honan, och sedan fortsätta med det och se om hon går upp mycket i vikt :) Men nu är dom iallafall i ett bra hem! ^^ Men är det verkligen möjligt att den här lilla killen har parat sig med den stora tjejen? :P

Oj Vad fina :D
Mvh Vinetta
#1 Japp ^^
Är den stora honan? Var inte dom syskon, vad fan är dom matade med? o.O
Men så näpen lillkillen är!! Fina är de! Grattis o lycka till!!
det kan ju ta ett tag innan hanen fattar vad han ska göra när han blir könsmogen. har man tur vet han inte det än.
#3 Är dom syskon?? Visste inte jag x'D

Men gud så söta

vart kommer de ifrån?

Vet faktiskt inte vi hämtade dom i Uppsala av en ägare som skulle avliva/släppa ut dom i det fria. Ville bara ha hem dom så vi frågade aldrig.
Antar att dom är från en djuraffär.

asså de där lät dumt…de har inte hönskvalster för att de är roans,men kommer de från palmzoo så har de förmodligen de…..de har nämligen hönsdjur i butiken….
Aha.. men jag har inte märkt nå kvalster på dom :P
kvalster syns inte, mina har haft mjällkvalster vid ett tillfälle. Vad jag letade ohyra i o med att de kliade sig.
Aha okej.. men dom kliar sig inte heller :) Är det ett måste att dom har det eller?

hmmm ursäkta att jag OT:ar lite… Men ang kvalster och kliande…
Mina killar kliar sig en också ibland, men jag har aldrig sett nåt konstigt på dom, är det verkligen så att om de kliar sig så har de nåt skit, det kan inte vara så att det bara kliar ändå..? Om ni fattar.. :P Ibland kan det ju klia på ens arm utan att det är nåt där, haha.
Okej hoppas nån förstår min flummiga fråga nu…

Åh vad söta dom är, o vilken ängel du är som förbarmade dig över dem!! =)
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Åh vad söta dom är, o vilken ängel du är som förbarmade dig över dem!! =)
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Dom är ju jättefina! Så bra att de fått komma till ett bättre hem nu 
Tack tack! :D #15 Aa.. precis.. tänkte på det jag oxå.. :)
ja visst kan dom klia sig lite ibland, men när de blir onormalt mycket ska man bli lite misstänksam.
Hihi okej då har inte mina några kvalster :)

men du kan ju hålla lite koll i alla fall,för ja märkte inte på min i början….
tänkte om du har andra råttor åxå…….fö då kommer de åxå å få de….
ja risken e ju klart större när det rör sig om zoodjur och jag gissar på att de inte e behandlade sen de flyttade från djuraffären. (inget ont om förra ägaren)