Rädda dessa snälla
På zoonen annonserar en från Uppsala om 2 st hane + hona. Om dessa ej får ett hem så avlivas de eller släpps ut i naturen.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Nu har jag mailat hon som har råttorna, vi tar dom gärna.
Har plats för fler.
#1 Har mailat dem honan och hanen bor tillsammans så räkna med honan är dräktig redan..
#2 Okej.. det är okej. Vill bara få bort dom därifrån.. Dom kommer få det jätte bra här.

#1: När du hämtat dem, kan du inte fråga om hon är helt dum i huvudet från mig också! Jag har viss förståelse att man avlivar djur om man inte kan/vill ha kvar dem, men släppa ut dem i naturen!?!
#4 Ja visst kan jag göra det! ;) Undrar också om hon inte har någon skruv lös x)
Hade gärna kunnat rädda dem men har ej plats för en hane just nu. Så jag hoppas empa att du får ta dem..
Hon har redan svarat. Hämtar dom förmodligen imorgon. :D
Vi hämtar dom kl 17 imorgon, :D
Hon sa att hanen är så ung o inte redo för detta med skaffa smått, nått sådant sa hon..
Så ge honan nu bra foder ifall hon skulle vara dräktig. Väg henne då du får hem henne och väg igen sedan för se om hon går upp i vikt..
#9 Mm vi ska köpa en sån där gram våg imorrn :) Har bara en liten fråga.. hur stor chans är det att ungarna lever? Tänkte på föreldrarnas ålder.. OM hon nu har ungar..
#10 Det går nog säkert bra.. Du kan för föräldrarnas ålder kulla bort dem. Men det avgör du själv men det brukar gå bra.
Om honan är parad och dräktig så kommer ungarna att överleva om inget ofantligt fel inträffar. Så dela upp dom, håll koll på hennes vikt och ge henne näringsrik, bra mat så att hon får de allra bästa förutsättningarna att klara av allt.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Om allt skulle gå fel så ha koll på vart en ev amma finnes eller ha ersättning hemma eller vet direkt vilka som har att sälja apotek, veterinär.. Men jag tror inte det går fel håller tummarna för hon ej är dräktig.
Okej tack tack! Det är första gången jag kommer få ta hand om en dräktig råtta då.. det är lite nervöst.. man jag vet att ni finns här! :) Tack så jätte mycket för att ni är så hjälpsamma.
#13 Hoppas jag med att hon inte är det! Så osmart att sätta ihop en hane och en hona…
#15 Tror det bara handlar om ren okunskap eller att zoo sagt det är inte ngn fara..
Aa.. så är det säkert. Jaja jag ska nog lägga mig nu :) Jag hör av mig imorrn efter vi har hämtat dom! Jag skickar bilder och berättar hur dom mår och så. Sov så gott allihopa!
#17 Vi vill se massor av bilder..
Det ska ni få! :) Kram kram!
hahah fy vad sjukt HAHAH! hur kan man bara tänka tanken?! :S
(och neeeeeej jag tycker det inte är kul.. utan.. sjukt bara.. därför jag skrattar :P)
släppas ut i naturen???
undrar om det är åtalbart, hot om brott… och zoonen publicerar sånt… usch!
#21 Inte Blocket utan Zoonen..
skickat ett brev till annonsören nu
Skicka ett brev till Zoonen och säg åt dem att de borde titta lite på "annonzerna" innan de publiceras också kanske.
/Anneli
Åh, vad glad jag blir att det finns människor som dig!
Hoppas att allt går bra nu :)
Hurra för dig! 
#25 Hihi tack tack! :D

har du hämtat dom nu? hehe de va kanske precis nu du skulle hämta dom
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
#24 jojo… har gjort det några gånger förut, men responsen är urusel… så jag valde att gå ur istället…
Råttorna blev räddade. Då kan man ju se som så på saken att det LÖNAR sig att skriva annonser där man hotar med avlivning samt att släppa ut dem i naturen! Underbart!