Två honor. EN får bebisar ?
Hejsan. Jag har två DUNDERBARA rådisar vid namn Iris (Beige) och Pärlan (grå) Jag bara undrar av ren nyfikenhet om man kan ta ungar på tex Pärlan. Ska Iris ha en ny bur då? Och kommer dom kunna gå ihop igen om man har särat på dom? Sen undrade min låssasmamma om jag kunde tänka mej att ha en till råtta. Typ att jag önskar mej en till julklappelr födelsedagspresent. Kommer den kunna vara med Iris & Pärlan då? Dom har precis lämnat sin mamma så jag är ganska säker på att dom är 4-6 veckor nu. Men eftersom dom hinner bli ganska stora till jul & min födelsedag (13:e April)
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Guud vad mycket svar på sina frågor man får på: www.rattsallskapet.se
Här hittade jag svar på min andra fråga ! :
Har du minst två råttor boende tillsammans kan du med 99% säkerhet när som helst introducera en ny unge till flocken. Det kan bli lite knorr i början från de vuxna djuren, men det går strax över. Om du däremot bara har en råtta och vill skaffa sällskap till denna bör du göra det medan råttan är så ung som möjligt.
Jag förstår inte varför du funderar på bebisar redan? Fick inte du dina råttor för bara några dagar sedan?

Mvh Stephanie 

Jo Jo men jag bara undrade av ren nyfikenhet. Vill absolut inte ha några bebbar !

En jag känner hennes råtta fick ungar då hjälpte kompisen när mamman var trött ^^
va?
Min blogg: SweGizmo.se

Okej
Kul & Veta :)
#6 hennes kompis råtta fick ungar och när mamman blev trött hjälpte hennes andra råtta ungarna medans mamman vilade.. gissar jag på att hon menade :P
// Vanessa

#6 Min kompis ena hona fick ungar hon hade mammans burkamrat kvar tillsammans mad mamman o ungarna och honan som inte var mamma hjälpte till mycket *

Dasymink : Helt rätt ;)

Jaa vad kul att kompisarna hjälper till 
#11 Det vanliga är dock att man låter modern gå ensam med ungarna eftersom det kan möjligtis finnas risk för att den andra honan ska tugga i sig ungarna eller bara döda dom. Varför riskera?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Aaa… Men det var ändå kul att höra att kompisarna hjälpte till

Men nu blir jag lite fundersam igen… Ska jag ha den ena i en annan bur medans den har bebbar & sen när bebbarna flyttat så kan jag sätta tsm dom igen ??