Matberedare eller Mixer
Vilket är det bästa göra mat till rådisarna?
Eller köttkvarn?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Varför mixa maten överhuvudtaget?*undrar*
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

#1 För att tvinga i dem allt de inte gillar. Mohahahahah!
Jag kör bara min vanliga mixer, alltså inte stavmixer och är nöjd med den. Har inte provat något annat!
Älskar mina stora små vänner..

Jag tycker mixer, mest för att den är lättare att rengöra sen. Fast numera använder jag matberedare eftersom några (nämner inga namn) tuggade sönder strömkabeln till mixern så den började bolma rök.
#1: För att de inte ska kunna sorter ut den godaste maten och för att det är roligt att göra äckligt röror. 
Jag förstår inte, mina råttor äter precis allt jag ger dom :P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Ska jag få i mina bönor *usch* så måste jag mixa i dem i geggamojjan.
Skulle nog behöva mixa bönor i min mat oxå *S* aldrig tyckt om bönor.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jag använder mixer :D Tkr att det är super bra och lätt att använda och rengöra (:

inget av dem! mina äter allt jag ger dem så de finns ingen anledning för mig att kladda ner mixern=)
Qui dormit, non peccat
Bönor är gott i sallad :D
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Gosh, jag borde köpa en mixer jag med. Hatar när man gör rent buren och hittar en liten gömma med köttbitar 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#9: Det är också en fördel, de kan inte dra runt med maten i halva buren! 
Jag föredrar att ge råttorna geggamat, för som zebran säger så kan de inte ta med sig maten. Vilket underlättar burstädningen enormt! Och jag är KÄR i min köttkvarn!

Mvh Stephanie 

jag har inget av de.:p Men ja skär såklart maten i småbitar…
O visst dom drar iväg med maten men jag har faktist aldrig hittat några gömmor med mat, antar att dom bär iväg med det o äter direkt… :)

#12hmm är våra matvrak släkt kanske??
för här blir de aldrig nått kvar heller!
Qui dormit, non peccat

#13 hahaha kanske de kanske. ;) :p
Jag mixar väl inte främst för att få i mina råttor mat de ratar utan för att inte några ska kunna plocka ut gobitar och några andra bli utan, samt för att alla ska kunna få lika näringsrik mat.
Mina killar är för glupska för att skräpa ner buren… väldigt sällan dem inte äter upp sin mat;)
Min blogg: SweGizmo.se
Jag mixar maten för att slippa ha saker som ligger och blir dåliga över hela buren.
Mina honor drar annars med sig maten överallt och hamstrar gärna den i sina sovplatser där dom sedan självklart ligger och kissar, med andra ord är det trevligast att få dom att käka maten på plats.
≧◔◡◔≦