Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 4679 ggr
Terato
1

Din bästa råttbur?

Ja, en liten följddtråd till Kickans tråd kanske.. :P

Vi har ju just konstaterat att råttmänniskor har en tendens att ha många burar. Ni som har det, kan ni inte berätta lite om er favoritbur(hittills) och varför den är så bra?

Man FÅR också berätta om burköpardrömmar man har. :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Grodan
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av mina burdrömmar (har flera) såg jag på blocket för ett tag sedan. Den såldes framför näsan på mig. Kontaktade säljaren och hon berättade att hennes sambo byggt den. Jag frågade om han kunde bygga flera och fick sedan inga mera svar… (vi mailade)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

SweGizmo
0

wow 0_0

Min blogg: SweGizmo.se

hus-musen
0

wow vilken bur!!! nu är jag avundsjuk!!

Qui dormit, non peccat

Terato
0

#1 Den där har du visat förut va? Så himla bra. Jag gillar att man enkelt kan torka av inuti.

Nu vaknade byggjävulen i mig igen! :O

teratos.r8or.se

piaca
1

detta är min bur drömm.. Om en vecka kommer den hem till mig. Lagon tills man kommer hem från Bulgarien. :)

gillar den dels för storleken samt för att den har platt tak. Har alltid haft burar som jag byggt på varandra (om man bortser från mitt hemma bygge jag hade ett tag) så en "hel" bur med stora luckor är drömmen för mig :) Så därför har jag nu köpt denna!

Terato
1

#5 Det där var också min burdröm.. Tills jag läste någonstans att den inte alls har 2 cm galleravstånd utan 3 cm!

Uppdatera gärna sen när du fått hem den och tala om hur det ligger till med det där galleravståndet!

teratos.r8or.se

piaca
1

#6 galleravståndet ska enligt säljaren vara 2,2-2,3 cm. Inget för småråttor eller bebisråttor mao. eftersom mina har ett helt eget rum + är vääälidigt lata av sig ( de vill inte ens ut ur buren när den står öppen) så är galleravståndet inget problem för mig. Samt att jag tidigare haft ett burbygge med hönsnät och de smet inte ut genom det heller så :P

Terato
1

Okej! Men du kan väl mäta ändå när den kommer hem för att vara snäll mot lilla mig? :) Mina tjockistjejer kommer inte ut genom 2,3 cm. Skulle vilja ha en extrabur sen när jag flyttar så att de kan få en bur i sovrummet och en i hallen så då skulle den där bli perfekt. Det ser ju ut att vara stora luckor också! Antar att den är anpassad för chinchillor?

teratos.r8or.se

piaca
0

#8 ingen aning men så fort jag vet ska du få veta det ;)

Girlie
0

Min Ferplast Duetto är min favoritbur all time. Gott om plats att möblera och stora luckor så man når att städa. Sen hade den gärna fått vara mindre färgglada färger men man kan inte få allt. Kyss

Grodan
1

#4 bygg sådana burar o sälj, Terato - du kommer att bli rik!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

#10 Hur stora är luckorna på duetto? Det är så små bilder på hemsidan. Kan du inte lägga in en bild på din bur där man ser hur stora luckorna är?

#11 Jag vet! :D

teratos.r8or.se

Girlie
0

#12: Vilka frågor du har, vet inte hur bra det syns men länkar till mina burbilder. Har fler men de är på min dator hemma och jag är hos mina föräldrar nu. Det är en stor i mitten uppe, två stora på framsidan nere och sedan 4 små som är på var sin kortsida.

http://www.pixbox.se/pic_show_id14450924.html

TacoBelle
1

Här är en bild på luckorna på framsidan på Duetton. Sen är där dessutom två små luckor på vardera kortsida på buren. De stora luckorna är 25X30 cm stora.

Terato
0

#13 Haha, jag är burfanatiker!

Å, tack tacobelle! :)

teratos.r8or.se

UpptagetNamn
0

Någon borde bygga flera burar som #1, kanske kan bli rik på dt? ;p

niffen
0

#16 Läs #11?  ;)

piaca
1

Nu har buren blvit råttinvigd. Gillar den väldigt mycket. Lite minus att det är svårt att sätta vattenflaskan på "rätt" höjd men det har funkat ändå :) Gillar de stora luckorna på den. Galleravståden är ca 23-25 mm.  Fick sammanlagt betala 2550:- för den ink frakten. Lägger in bild på den.

cykelpump
0

Jag gillar min som jag har nu.. Lr förutom att den har gått lite sönder då :| :/…

Daydreams
0

Eftersom jag har så många råttor så har jag redan drömburarna, gabber duo, men om jag hade färre råttor skulle jag helt klart vilja ha Athena burar,tex  Athena Ellen  100 x 55 x 85 cm.

Stora och bra men otroligt mycket enklare att städa än duo/duettoburarna. 

Dessutom väldigt prisvärda.

UpptagetNamn
0

#18, vad köpte du den? Är det utdragbar botten? lätt å städa?

piaca
0

#21 har inte kommit så långt att jag behövt städa den då jag nyss släppt in råttorna i den för första gången ;) Jag köpte den på dara.se finns även annons på blocket på den sök efter "gnagarbur" i stockholmsområdet. Vet inte om hemsidan funkar ännu för honom. Ja, det är utdragbar botten. :)

Terato
0

#18 Det ser jättefint ut! Och billig är den!

Hur var det med galleravståndet, förresten? Överskrider det 2,3 cm?

Luckorna ser stora ut också! Hur öppnas luckorna, förresten? Skulle du kunna ta en bild med luckorna öppna? :)

teratos.r8or.se

EmmaG
1

Av de jag haft hittills så gillar jag min Furet Tower bäst

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Terato
0

Puttar tråden lite..

Nicciz, visst var det en duetto kidsen bodde i med sin mamma? Eller var det Mito? Den andra dunderstora buren du hade, vad var det för något? Gillade den mindre buren mer. En sån vill jag verkligen ha!

teratos.r8or.se

Nicciz
0

Den nya lite mindre är en ripoff av duoburar alltså en nonbranded från imazo. Ville ha en (eller letar fortfarande efter en) ferplast duetto. Men nu görs dem bara i bajsbrunt och äggskalsfärg.. så måste ha en begagnad..

Måtten på den är samma som gabber duosarna..

Den stora är från eerrhm..minnet sviker.. zoosajten tror jag. Jag äälskar den.. förutom att den är lite för djup för mig, eftersom jag är så kort och knappt når in till baksidan, utan får klämma mig in genom luckan med hela överkroppen om jag ska byta hängmattorna.. Ska ordna så man kan dela av den på mitten oxå..

Terato
0

Jaha, okej det var så det var! Bra mått på den "lilla" i alla fall, tycker jag.

För min del får de gärna vara bajsbruna med äggskalsfärg! Fast egentligen undrar jag varför burarna måste vara tvåfärgade över huvudtaget.. :/

teratos.r8or.se

Nicciz
1

Tog bild på den "lilla" nu

Mezzzanina
0

Nicciz den var fin!

Gillade även Grodans drömbur på bilden…

Oftast så ser man kanske en större bur eller voljär som ser mycket passande till råttor.Men så tittar man på luckorna…Ledsen

Då är det oftast så luckor som är små och totalt felplacerade.

Undrar ibland om de som gör dessa burar någonsin hafft djur eller försöt städa i en sådan bur.

piaca
0

*putt*