Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 804 ggr
havregryn
0

Bostad sökes.. sthlm

Chansen kanske inte är så stor, men prövar ändå här ändå:

Jag ska börja plugga i sthlm i höst och har väl inte varit så duktig på att planera, så för tillfället bor jag i Enköping och vill helst av allt härifrån. Så letar efter en lägenhet någonstans i sthlm. Har inte råd med mer än 3500:- i hyra och har dessutom djur (råttor+hund) och det gör det lite svårare att hitta andra-hand. Vet nån någon som ska hyra ut en liten lägenhet tro? Skvallra i så fall till mig! Glad Står redan i varenda bostadskö som finns, och kollar 8 ggr om dagen, men har för få ködagar.

Mymlan
0

Lättare att få bostad utanför stockholm.. Ngt lättare..

Rimbo 0176-207500 de har även i Norrtälje,

Det går bra med bussar in till stockholm 639 och 625 även mot Uppsala 807

Lyssna med dem, de har även provkontrakt i 6 månader om man skulle ha skulder.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

sockerrattan
0

Lyssna på Mymlan i detta fall! Från Norrtälje är det superlätt att ta sig till stan!

Mia//

Mymlan
0

Ja, från Norrtälje så går buss 676 ofta in till stan..

[Driva]
0

kolla in väsbyhem, korta kötider och billig hyra, dock brukar man kunna behöva byta buss för att komma in till stan

Mymlan
0

#4 Väsby har även pendeltåg in till stockholm. Men ha ej katt då kan man åka på enorma betalningar *sett på Insider ang detta*

Babbett
0

Även rakt västerut är det lätt attt få bostad. Jag bor i Upplands-Bro…det tar ca. 20 min. med tåg till city. Järfälla är närmre och då tar det ca. 13-15 min med tåg till city.

Norrtälje är ca. 11 mil från city så det lär ju ta ett tag med tåg…

Mymlan
0

1 rum och kök

Lägenhet

Norrtälje hyra 3878 1 r o k sista anmälningsdag 18/7 kvm 43.5 egen ingång balkong 1:a hands kontrakt.

Mymlan
0

Babbet det går inga tåg till Norrtälje de har väl diskuterat i 10 år kanske om dra tåg till Nortan, de har ej kommit längre än så..

Tar ej så lång tid med buss till Danderyds sjukhus alt Tekniska Högskolan.

Babbett
0

#8 Ok, jag har ingen koll på kommunala färdmedel till Norrtälje. Jag vet dock att det är långt och varför börja leta så långt ute?

Att det "Tar ej så lång tid…" är relativt. Är man van vid att det alltid tar 1-2 timmar varje gång man ska någonstans är det ju lugnt. Fast om man ska studera och ev. jobba för att finansiera studierna så är tid = pengar.

havregryn
0

Jag är uppvuxen i upplands-bro och kan mkt väl tänka mig att bo där igen. Dock inte så långt ut som norrtälje/rimbo eller södertälje. Men väsbyhem ska jag kolla med. De hade jag inte tänkt på!

Mymlan
0

#10 Du har Sigtunahem oxå Märsta bara ca 1 mil från Upplands-Väsby

Babbett
0

Upplands-Brohus tror jag är hyffsat lätta att ha med att göra. För att få köa hos Järfällahus måste man redan vara folkbokförd i kommunen…

havregryn
0

I upplands-brohus står jag i kö sen ett år tillbaka. Men de har inga lediga lägenheter just nu så jag sitter och kollar deras sida x antal ggr dagligen. Järfälla är rätt jävliga att ha med att göra, har vänner som bott/bor där..

Grodan
0

Vill du bo i Haninge kommun så finns lediga hyresrätter där som du kan flytta in i omgående!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

havregryn
0

Oh, vilket bolag tro?

idaleck
0

(Det är faktiskt bara 7 mil till stockholm från norrtälje…..) Cool 

Och visst går det bra med bussar, riktigt bra faktiskt (en timme till city, ganska precis), däremot finns det ont om hyresrätter. Men visst, i kransorterna som tex Rimbo finns det säkert lediga. Men då blir det nog bökigare med bussen…

Sen blir det ju alltid svårare om man har husdjur. Det utesluter ju så gott som alla studentboenden, tyvärr.

Anywho, leta på! Det är bra att lägga ut trådar bland alla man känner. Rivningskontrakt kan ju vara en bra idé också, då kanske husdjuren inte blir nåt större problem heller.

Prova att vända dig till studentföreningen och kåren på din skola. De brukar ha mycket kontakter och kanske kan hjälpa till med förmedling.

Till sist…vad ska du läsa? =)

Mymlan
0

#16 Tar med buss 639 ca 37 min till danderyds sjukhus Buss 625 tar ca 55 min pga den ska krångla inne på småvägar.

idaleck
0

#17     37 min är ju superbra! Hur ofta går de bussarna??

Mymlan
0

#18 Frågar du en som ej ofta åker buss. Oftare på morgon o sedan då folk slutar från jobbet men annars skapligt man kan se turlistan på: www.sl.se  ngnstans där så söker man t ex buss 639 och 625

Morgon och på eftermiddagen har vi buss 647 som går mellan Norrtälje - Arlanda men då måste man byta buss på Arlanda till buss 583 som går till Märsta station. *hoppas jag mindes rätt bussnr nu 583*

Grodan
0

#15 Graflunds

sedan hörde jag något om ett företag som jag uppfattade som "stern fastigheter", men jag hittar inget sådant - där är det aplätt att få hyresrätter, bara efter någon månads kö… ska luska mer i det

sockerrattan
0

Landstinget har sina egna studentbostäder… om det är något sådant du ska plugga!

Mia//

Grodan
0

för studenter: http://www.sssb.se/

Babbett
0

#20 Stena Fastigheter kanske?

http://www.stenafastigheter.se/

[Driva]
0