Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 662 ggr
Tezz
0

Någon som har denna?

Har som fastnat för den där buren lite, och nu undrar jag om det är någon här inne som har eller har haft den och på så vis kanske vill berätta vad ni tycker/tyckte om den?

Jag vet att de inte följer med några hyllor. Men det fixar sig alltid..
Kanske någon som har tips på vart det går att kolla upp hyllor någonstanns. Finns inte på samma sida iaf

http://www.pwss.se/product.php?productid=4369&cat=891&page=1

Tezz
0

putt…

niffen
0

Det har vart en tråd om den här buren förut, jag känner iaf igen bilden. Jag tror grodan har nåt med det att göra……

Tezz
0

Jo det var så som jag såg den.. Men det stod ingenting om själva buren i sig som jag kunde se!! =/

Och det är ju lite de som jag vill veta..

niffen
0

Den ser ju ut som vilken vanlig bur som helst tycker jag?

niffen
0

Jag skulle inte köpa en sån iaf, gillar inte hur luckorna sitter sedan verkar det inte vara nån utdragbar bottenlucka.

Tezz
0

Näe de är lucka i botten som är kruxet.. Mailade till företaget och frågade om buren.. Men ibland så får man ju snabbare svar här.. :)

Tezz
0

Jag tycker nästan att de blåa längst ner ser ut som plast och inte plåt.. Då skulle de kunna vara bottenlucka och att de blåa är som skydd..

cosmonita
0

Vet inte heller något om buren på bilden, men är det plast längst ner finns risken att råttorna gnager sig ut ur buren.

Tezz
0

#8  är det bara plast så får de ju vara.. Men är det galler bakom plasten så kan de ju fungera.. hoppas på ett bra svar från företaget =)

sockerrattan
0

Jag har en sådan där bur tilll mina tjejer. Det jag har varit tvungen att göra är att beställa en ny låda till botten. Förra ägaren hade iller i den som käkat upp lådan i plast!

Mia//

Daydreams
0

Jag längtade supermycket efter en stor hög voljär till mina tjejer innan, sen hade jag turen att få köpa en. Hade den i ett par månader och insåg att jag inte alls tycker voljärer är optimalt för råttor. Mina råttor klättrar absolut, men de behöver ju yta att leka på och det tycker inte jag att dom har i voljärer. Nu har jag dubbelvoljärer vilket är superbra eftersom där både är höjd och massvis av yta. Men hade jag haft färre råttor hade jag hellre köpt en riktigt stor mer fyrkantig bur med större bottenyta.

Enklare att städa också. Finns tex Athena parakitbur som jag tänkte köpa för 895 kr, måtten är 100 x55 x 85. En prisvärd bra bur.

Otaku
0

putt

Mvh Vinetta

Terato
0

#0 Jag har sett den där buren IRL och den sitter ihop med plastclips. Alltså faller buren ihop om råttorna gnager sönder clipsen! :O

Luckorna var också värdelösa. Satt konstigt och man kom inte åt inne i buren. Dessutom var de jättesvåra att öppna. Nej.. Tummen ner för denna voljär!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Tezz
0

Jag köpte den där buren då jag inte hittade någonting annat i min prisklass.. Jag tycker att den har fungerat någorlunda, iaf bättre än buren jag hadde innan, den är lätt att inreda och att städa. Som tur är så är inte mina råttor så benägna att tugga sig igenom andra saker än inredningen så buren har klarat sig bra.
Jag holler med om att de två mindre luckorna är värdelösa, fick lite besök mitt i natten av min utbrytar kung…

zoolatri
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är en sån bur jag har! 

Tycker den funkar kalas! Plastclips vet jag ingenting om? Att hela buren(förutom gallret) är gjord i plast har både för och nackdelar. Den är lätt och kommer aldrig att rosta, nackdelar finns om man har råttor som gnager, vilket mina lata killar inte gör. Genom den relativt stora luckan mitt på framsidan komemr man åt det mesta, men jag hade gärna haft två luckor, en uppe och en nere, istället för en. Och på sidorna hade jag gärna velat ha större luckor, det är lie tajt om jag lyfter ut en stor pojk den vägen. Men det känns mest som bagateller. Den är lätt att inreda!

Förresten är botten utdragbar:) Den röda listen man ser är fronten på bottnen.

zoolatri
0

Ps: på bilden är buren nästan helt ny så jag hade inte hunnit inreda den så roligt:)

gulzebra
0

Lätt att inreda, är du galen? :O :P
Hade en själv förut, inredningen var ju skitstörig. Plus i kanten för taket dock, det var så lätt att ta av och sätta på så det blev lite lättare att inreda den vägen.
Tycker iofs att det till stor del är ytans fel att buren är svårinredd, och det får man ju räkna med när man har burar med liten yta… Föredrar större yta själv.

Funderar på att köpa en ny sån nu. Gillar den egentligen inte men den passar bättre in i mitt boende nu än den gjorde förut…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

zoolatri
0

Haha, alla är vi olika;) Tur för säljarna… Jag tycker jag hittar korgar, blomlådor och allt möjligt överallt som jag stoppar in i buren. Senast hittade jag ett långt dräneringsrör i plast som vägverket kasserat och lagt i en container på gården jag jobbar, så den var jag snabb att plocka åt mej och såga i en massa små rör. Råttorna älskar när jag lägger typ tio rör i hög med ändarna åt samma håll så dom kan springa in i ett rör och ut i ett annat osv. Fast jag gillar itne lukten av hankiss på plast så dom får inte ha rören så ofta för jag är lat och orkar inte skura rent dom varje dag;)