Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1008 ggr
empan-hampus
0

Vad är det med ögat? :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min nakenfis (Runke) går och chisar (stavning?) med ena sitt öga.. :( Som om det är något som irriterar just det ögat.. och det kommer väldigt mycket sekret ut det ögat oxå.. men bara ur ett.. Jag har tvättat och så, ska jag fortsätta tvätta bara eller har någon något annat tips? Kram Emelie

(Han har inte ögat så mycket stängt hela tiden som han har på bilden)

empan-hampus
0

Ingen?

Mymlan
0

Tvätta ögat och blir det ej bättre så uppsök veterinären.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

empan-hampus
0

#2 Okej tack så jätte mycket för svaret :)

Hamzter95
0

när dom sover ibland klibbar juh ögat ihop sig men det kanske inte är så ? för det brukar juh fixa sig

empan-hampus
0

#4 Nja.. han har ju alltid kunnat öppna ögat iallafall :)

DoD
0

såg ut som ett rivså alldeles över ögat? kanske en klo råkat klöst lite?

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

LovarDaniel
0

Min ena flicka gjorede så ett tag , jag tvätta ngra gånger men hjälpte inte . sen märkte jag ett litet sår som hon antagligen fått när hon lekt med dottern ..

empan-hampus
0

Nej.. jag har inte märkt något sår på Nakenfisen…

sussa08
0

Hm, min nakenkille kisar oftast, men är inte kladdig eller så, när han orkar eller blir lite rädd spärras ögonen upp..

Han kanske är slarvig på att tvätta sig?

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

empan-hampus
0

#9 Nja.. jag tycker han tvättar sig som han ska.. över huvudet och så :)

sussa08
0

Hm, tja då vet jag inte :) Min nakenfis "missar" ibland när han tvättar sig och springer omkring med saliv på kroppen så man blir ju rädd ibland av det röda ;P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Lancia
0

Åååh, sussas nakenfis! <3

Empan, har har inte något hårstrå vid ögat som krullat in sig och irriterar då? Brukar ju tyvärr vara ganska vanligt på rex/d.rex.

sussa08
0

Du har fått Björn he fasen i min Kjell ;)

empan-hampus
0

#12 Jag ska kolla om han har något hår strå i ögat :)

TienMu
0

kan ju va så att även om du inte hittar någe strå där nu så kan han ju ha haft å att han har kliat där…..ser lite klöst ut….

kan du inte försöka skölja ögat me ögonvatten?

empan-hampus
0

#15 Mamma och jag ska köpa ögonvatten :)

TienMu
0

:) hoppas de funkar! kan ju ta nåra dar iofs….men man vet ju själv nä man e irriterad i ögat så brukar de hjälpa me sånna….