Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1007 ggr
Otaku
0

Bur eller Hemmabygge?

Jag funderar ofta på vilket som är bäst att ha när det är första gången man skaffar råttor.

Vad är bäst att ha till dem då?              

En färdig bur eller göra ett eget hemmabygge..? Jag har tänkt köpa den där Furet Tower från www.grand-prix.se det är ju en bra och stor ilerbur. Men att göra ett eget hemmabygge är iget problem för mig.. Hur ska jag göra?

Mvh Vinetta

Allamej
0

Towern.. utan tvekan

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

idaleck
0

Jag gjorde ett superseriöst hemmabygge och börjar nu ångra mig lite… Funderar på att byta till en vanlig bur. Största anledningen till det är att det är så mkt hyllplan i min byggda bur och det resulterar i ett evigt kissande öööööverallt!
Men min hemmabyggda bur fyller ju funktionen av att vara snygg i alla fall! :P Många vanliga burar är inte jättevackra… undantag finns men då kostar de ju också därefter. Anyways, allt är ju en smakfråga. Skriv en lista på saker DU prioriterer och jämför för och nackdelar hos både hemmabyggen och vanliga burar. Det bästa med hemmabygget var nog att göra den…hihi. Det var superkul! :D

Otaku
0

Okej ^^  Jag har sparat ihop 1500 nu och hoppas kunna övertala mina föreldrar att betala hälften :P

Mvh Vinetta

kamikazerat
0

Furet Tower är hemskt svårstädad. vi svär över den varje vecka…

Otaku
0

#2 Okej, ja det tror jag det :P Jag är en som där Pyssel-Maja som älskar att bygga saker ^^

Mvh Vinetta

idaleck
0

Det är ju bra, med 3000 kommer du ganska långt i burväg!

Otaku
0

#4 Okej det är ju en nackdel med den .. :/

Mvh Vinetta

kamikazerat
0

å andra siadn beror det ju på hur du strukturerar upp hemmabygget. du kan ju göra det ännu mer svårstädat :)

Otaku
0

#8 Ja, jo.. men jag har fyra skåp som är inbyggda i väggen. MAn kan ju göra någonting av dem. Sen får jag ju planera allting ordentligt. :) Eller så kan jag köpa ett stort skåp eller en bokhylla från ikea..

Mvh Vinetta

idaleck
0

#9 jag skulle tänka både en och två gånger innan jag gjorde råttbur av någon som var inbyggt i väggen.. Big nono tycker jag:P

Finns mkt bra skåp på blocket annars. Eller ikea. eller en helt vanlig loppis.

Love-
0

Towern lätt

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

DoD
0

jag vill ha furret tower men som många säjjer och tycker så är den svrstädad :/ men jäävligt snygg :D kan vara värt köpet i vilket fall de är ju änd bara en dag i veckan du ska böka;)

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Ters
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en begagnad bur, så d var bara att slå till!!  Skrattande

Otaku
0

#13 Hittar man något sådant så ska man ju verkligen slå till ^^

Mvh Vinetta

Liingefors
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag fick min råtta så bodde den i ett terrarie i flera månader men nu e jag klar med mitt hemabygge åt han!

Grodan
0

Det är skillnad på hemmabygge och hemmabygge. Har sett underbart lättskötta och långlivade hembyggen i aluminium, glas och rostfritt stål.

Träbyggen varar ju tyvärr inte för evigt och är svåra att hålla hygieniska.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Jag tycker man ska köpa en gallerbur som första bur. Då vet man vad man vill ha sen. Hemmabyggen är inte billiga heller om man ska göra det rätt. Snarare dyrare. Mitt bygge gick på ca 2000.

Men jag föredrar ändå hemmabyggen just för att jag vill kunna öppna dörrarna helt och nå i hela buren. Men man får räkna med att man måste torka av alla hyllor en gång i veckan och sprita av då och då för att hålla den helt fräsch. Det är också klurigare att inreda hemmabyggen än gallerburar. Men som sagt.. Vill man ha burarna på sitt eget vis är det bara hemmabyggen som gäller.

Hade jag haft möjligheten hade jag byggt såna burar i glas/plast/aluminium och kombinerat med galler.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Otaku
0

#17 jag har nog kommit fram till att jag vill ha en Tower Det passar nog bra somförsta bur ^^ men jag har ju tänkt att börja med två råttor.. Blir det för mycket utrymmeför dem? Helst av allt skulle jag vilja ha en så stor bur som möjligt.. gärna ett helt rum till en liten flock rådisar :P

Mvh Vinetta

Stephanie
0

#18 Det du kan göra är att täcka för hålet som förbinder överdelen med nederdelen, så att de bara kan vara i den ena Glad Så kan du låta dom vara i hela sen när de gjort sig hemmastadda och ni är trygga med varandra.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Otaku
0

#19 Ja jag funderade på något sådant :P men tack för tipset ^^ Ska nog göra så ^^

Mvh Vinetta