Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 5945 ggr
Bim
3

STÖRTA djurmagazinet!!

Är någon med mej? JAG och min kompis SKA iaf göra något åt djuraffären! Vilka är med mej? :) vi kan störta arken samtidigt.. :) Djurmagazinet är sämst! stackars djur.. ni som inte vet historien och vill veta så skriv det.. :) är för lat för att skriva den nu.. x) men SNÄLLA hjälp mej att göra så dom stackars djuren får det bättre..

marsv1n
0

Jag vet inte historien, berätta?

niffen
0

Japp, jag är helt klart med! Jag kommer till dig nån gång i sommar i alla fall, så då du!

Bim
0

okej, jag har varit där ganska många ggr och förut hade dom råttor (vet inte om dom har fåttt in några nu..) och råttorna hade ett rör, ett hyllplan, kutterspån och råttpellets.. Dom bara låg där (2 st) och tryckte i ett hörn.. :( Dom hade INGET annat än det jag skrev.. :'( (okej, vattenflaska alldeles gult av vitaminbajs..) gerbilerna hade ett LIIITET hjul men annars ganska bra bur fast en gerbil hade ett sår på tassen, 3 av dom hade alldeles röda svullna nosar och rinnande ögon.. :( Hamstrarna hade också ett LIIIITET hjul..:( ett marsvins öga var alldeles dimmit och suddigt (suddig hinna över ögat) och ögat såg inte ut som ett öga ska göra! kaninerna hade ingen mat.. och deras gnagarpinne var heelt slut! dom får ju inga grönsaker och sånt heller.. :'( Sådär! Hoppas jag inte har glömt nåt nu! :)

Bim
0

#2 då ska dom dö!

Mymlan
0

Akta så tråden inte börjar låta som hot mot dem.. Ska ni motarbeta så skriv insändare till tidningen, gå lagliga vägen anmäl dem.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Bim
0

#5 okej, flåt, Är det lagligt att gå och skälla ut och sen anmäla om det inte blir bättre? :)

Mymlan
0

#6 Ni behöver inte säga ett dugg åt dem bara anmäla.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Bim
0

#7 okej.. :D

KickanW
0

Precis vad jag skrev i förra tråden… Jag tycker vi samlar ihop en massa Sundsvallsbor och gör det här seriöst!

gulzebra
0

Jag antar att du menar en speciell affär? Djurmagazinet är ju en hel kedja med affärer.
Här finns Djurmagazinet också men den är av den bra sorten. Är stammis där sen många år tillbaka delvis pga den väldigt bra djurhållningen.
Arken har vi också… Helt okej djurhållning sist jag var där men det efter flera års anmälningar…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

KickanW
0

Hon syftar på affären i Birsta, utanför Sundsvall…

Girlie
0

Enligt killen jag tog den ensamma honan från hade affären i Birsta sagt att det inte var några problem att han hade henne ensam också.

coreytaylor
0

Har också en djurmagazinet i stan, det är dock en av dem bättre djuraffärerna jag vart på även om jag inte gillar djuraffärer över huvud taget.

Kyss

gulzebra
0

#11: Oh ok. Lät som hela kedjan i första inlägget :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Bim
0

asså jag menar EN djuraffär.. ;)

#11 inte arken.. jag manar djurmagazinet som ligger vid.. hmm.. jag är sämst på att förklara ställen men typ vid judohallen (om du vet vart det ligger..) man går mer mot skönsberg typ.. ;)

Jag tkr som kickan att vi ska samla på oss lite folk från sundsvall (gärna från andra ställen också) och verkligen göra nånting åt det här!! :O det är HEMSKT!

KickanW
0

Jaha, det vet jag inte ens vad det är för någon… Arken är inte heller bra :/

zickan
0

de två djurmagasin affärer jag varit på har varit bra. stora burar och få djur för att ge dom mer. men aldrig köpt djur av dom så där vet jag inget.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Bim
0

#16 nä, jag vet.. men Djurmagazinet är ÄNNU sämre.. gå dit och kolla.. :/

zickan
0

jag älskar arken men då den jag varit med på mycket. så fruktansvärt olika på affär och affär.

Bim
0

#19 Jo, himla skillnad på affär och affär! Varför kan inte alla djuräffärer vara BRA! :O :(

zickan
0

ja det är synd att vissa djuraffärer missbrukar. sedan är djurskydded nerlagt och jordbruksverket gör inte ett piss hur många ggr man än anmäler.

visby zoo är en som seriöst borde lägga ned. både otrevlig mot kunderna, djuren sköts sällan bra och hundgodiset säljes gammalt vilket man hittar mask i när man kommer hem.

MarinaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då jag fick min första kull med råttbebisar visste jag ingen om något *haha*. jag gick in till djurmagazinet och frågade dom vad dom rekomenderade. En tjej i kassan sa att det inte skulle göra någon om jag anv hamstervadd (påpekar att det finns olika) den hon tyckte jag skulle ta såg nästan ut som kudd stoppning. 1 dygn senare hittade jag en baby som hade trasslat in sin tass. Vi tog snabbt som attans bort det men det hjälpte inte. Morgonen därpå hade lilla Nero förlorat sin tass. Jag ringde upp syr som satan och ifrågasatte dom men då var det som att tjejen som var i kassan då inte ens hade jobbat hos dom. Det är en pissig djuraffär sen tar dom inte ens hand om djuren.

niffen
0

#22 Mycket bra! Den bilden borde man använda i någon artikel, Grodan har ju skrivit en om vad som är farligt i hemmet, jag kanske kan ge mig på att skriva en om vad som är farligt i buren? Gå till olika djuraffärer och skriva lite om just sånt hamstervadd/ludd och hjul, mm.
Får jag låna den bilden då?
Klarade sig Nero? Har du någon nyare bild? Glad

Bim
0

#22 gud vad hemskt! :O

niffen
0

#23 Oj, det där lät fel.. Det var inte bra att han skadade sig, vad sjuk jag lät  :O
Men det var bra att du skrev det… *gulp*

Otaku
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker det är så sorligt att djuraffären äns får sälja djur.. JAg menar. Är det okej för Dsjurskydds-lagen att dem håller på så här? Arken Zoo i Eskilstuna har faktiskt skött sig. Djuren är jätte tama. Och ALLA djur får grönsaker och bra burar. Dessutom får råttorna ( det är inte råttor så ofta där.) En stor och rymlig bur. Personalen är rolig och trevlig. M.M. Det är nog den ända bra djuraffär jag sett.  Och buren som råttorna bodde i var den som är på bilden.

Mvh Vinetta

Otaku
0

#22 Nej gud vad hemskt :O :C

Mvh Vinetta

Otaku
0

Jo, när jag var i Danmark på semester så gick vi in på en djur affär. Jag villa bara ta med mig alla djur och gå därifrån. Det var 4-5 råttot som låg helt liv-lösa i en liten duna bur med BARA en matskål med råttpellets. dessutom så var det spån i buren. Och gerbilderna hade det nästan likadant.. I en annan bur fans den hamstrar som var inträngda i en pytte bur. Dessutom låg den hamsterbebisar i spånet! Jag blev helt paff! Men det kommer mer! Det var 4 kanin-ungar ( ca 7 veckor ) som var i en galler bur för HAMSTRAR ( en lite större då..) Och så var det en massa mer saker. men jag blev helr förstörd och bara stod med tårari ögonen pch tittade på dem stackars djuren. Gud jag tänker aldrig gå in där någe mer!

Mvh Vinetta

cykelpump
0

#26, har arken haft råttor? :O Aldrig sätt det.. Men djurmagazinet i stan brukar ha dt och dom har pyttesmå burar, lr ska man kalla d terrarium(stavning? :S ). Dt är hemskt där :/

Otaku
0

#29 Ja Arken i Eskilstuna har haft vanliga råttor en gång och nakenråttor en annan gång. dem får inte in råttor så ofta. Men ja Djurmagazinet är hemska.

Mvh Vinetta

dorkey
0

Arken i Härnösand och Birsta är då inget att rekommendera.. usch.

Crispig
0

#26 Jag håller me dig. Jag känner också att hållningen med djuren på Arken känns mycket trevligare än många andra zooaffärer.

Därimot Djurmagazinet…. Jag var där engång för å hitta en såndär katt-lucke-magnet-nyckel :P och självklart var jag ju tvungen att titta lite på djuren som det lila freak jag e. Förväntar mig lekande möss i hjul osv men möttes tyvärr av annat…

Möss som gjorde sitt allt för att komma åt vattnet, som satt för högt upp, och så låg det en död, söndergnagt stackare i mitten av buren… Självklart sa jag till men de behandlade det som om de hade varit en död guppie i ett akvarie. Jag vet inte hur vanligt de e men hu säger jag. De påverkade mig iaf…

Detta var väll ett tag sedan dock, typ 1,5år? kanske har förändrats till det bättre nu…

TopasPearl
0

Jag tycker nog att city zoo i kristianstad är värre. Små burar i glasrum med minimal ventilation verkar det som. Visst det är rent o fint i burarna, men det finns knappt några leksaker till något av djuren. Och flera människor har, vid flera tillfällen, sett djuren springa fritt (smitit) inne i glasrummen utan att personalen har gjort något åt saken. Jag hatar city zoo för personalen verkar bry sig mer om sin lönechek än djuren! Överdrivna priser, ingen koll på djuren alls och värst av allt, glasrum???

Jag kommer aldrig mer sätta min fot in i den affären!

Bim
0

#31 jag har varit på arken i birsta flera ggr.. och det är nästan bra om man gämnför med djurmagazinet..:'( SÅ hemskt är det.. :(

Otaku
0

Om ni har vägarna förbi i Eskilstuna så ta en till I Arken på TunaPark. Jag Lovar att det inte är så hemskt just där! Om ni har vart där så kan nu ju skriva vad ni tyckte..^^

Mvh Vinetta

DoD
0

djurmagasinet här i närheten av mig är ibland bra men nu vet jag inte om jag är nöjd med djurhållningen till hundra% men tror att de beror lite på sommarvikarier :/ däremot gillar jag fodret dom har till chinchilla här ;)

arken här gillar jag inte alls pga av ohyra på möss iaf :(

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

DoD
0

och hööööga priser på ingenting :S

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Crispig
0

35# köper all våran kattsand där :) Känns verkligen toppen och "ägaren" (antar jag?) Verkar verkligen bry sig om djur :)

Otaku
0

#38 Ja visst jag han :) dem är roliga och hjälpsamma där :) Och det känns så skönt att djuren har det bra där :D

Nu flög en tanke in i mitt huvud :P Jag kan ju praoa där? :D

Mvh Vinetta

Katrin82
0

DjurmagaZinet och DjurmagaSinet är 2 olika…jag vet, jätte förvirrande..

emmeb
0

När ni nämner att dra ihop folk för ett besök på Djurmagasinet så hakar jag gärna på. ;) Mamma suckar åt mig varje gång jag ska in på Arken i Härnösand på min sedvaliga "kikaråttisrunda". Bojkottar den butiken helt. Snart vågar jag inte gå in dit längre då de säkert börjar känna ingen mig som "hon som anmärker på råttskötseln eller hon som lämnar SRS-foldrar". Oskyldig