Vet har sommarstängt
I helgen upptäckte jag vad jag tror är skabbsår på en av råttorna. Tycker det har fungerat bra när jag besökt Smådjurskliniken här i Göteborg tidigare, så tänkte vända mig dit igen. Med de semesterstängde idag och öppnar först den 4de augusti. Så typiskt =/
De hänvisar bl.a till Blå Stjärnan eller Husdjurshälsan. Undrar om det är någon här som varit på Husdjurshälsan? Eller kan rekomendera nån annan veterinär?
Varför vill du inte gå till Blå Stjärnan?

#1 Kanske är lite dyrt? Jag har aldrig vart där ..
Mvh Vinetta

Husdjurshälsan sägs vara bra, vet dock inte hur de ligger till i pris.
Smådjurskliniken har jag fått bra bemötande hos men de är också ganska dyra.
Om jag var du skulle jag ringa runt till olika veterinärstationer och fråga vad de tar för en undersökning. Till skabb är ju Stronghold bäst och det kan nästan vilken veterinär som helst skriva ut.
Jag har bara varit till smådjursakuten och Blå Stjärnan i Göteborg och jag föredrar helt klart Blå Stjärnan. Dom har en separat smådjursavdelning med erfarna veterinärer. Jag tyckte inte det var så dyrt när jag var där men allt är relativt

#1 Jag har inte sagt att jag inte vill till Blå Stjärnan, har hört att de ska vara duktiga, och visst, lite dyra. Men jag kommer förmodligen att gå dit såvida jag inte hittar nåt som verkar bättre =)
Kollar mest om det är någon som har erfarenhet av Husdjurshälsan då jag inte hört talas om dom tidigare.

När Viva hade livmodersinflammation var jag både på Smådjurskliniken och Blå Stjärna. Det enda de egentligen gjorde var att skriva ut antibiotika.
Smådjurskliniken tog 480 kr.
Blå Stjärna tog 827 kr.
Om man vill operera en tumör skulle jag rekommendera Blå Stjärna men en undersökning kostar i alla fall.
Smådjurskliniken tog 380 kr (och då hade jag med mig två råttor)
Blå Stjärna 620 kr.
Man ska såklart inte kompromissa med sina djurs vård för att spara pengar men är det enklare saker tycker jag att Blå Stjärna är alldeles för dyra.

Priset är mindre viktigt så länge veterinären är kunnig. Mot skabbet vet jag ju vad jag vill ha men har en råtta som har problem med rossel som har blivit värre på sistone, tänkte låta dom ta en titt på det också.

#6 Tack för infon *Girlie* =)