Flugor i kosten
Jag bor på landet, vilket innebär en hel del flugor. På sistone har jag börjat att ge Chad (ja, råttan som är till salu) flugor jag dödat (eller halvt dödat
), eftersom han älskar dem! Flugor är en delikatess för honom
Min fråga är…Är det bra att ha lite flugor i kosten eller är det mindre nyttigt eller rent av farligt (vilket jag dock inte tror, men man vet aldrig
)?

Åh fy vad äckligt! :O
Jag kan inte komma på något farligt med det, men håller med Tramsa.. äckligt! :P
Har själv haft nån råtta som tuggat på döda flugor, och de har klarat sig fint. Men jag har i stället tagit ifrån dom det, men bara för att jag blir illamående av bara tanken.. flugor är bland det vidrigaste jag vet. 
Hade en mus som var fenomenal på ta flugor som irrat sig in i duna buren, snabbt gick det att fånga dem och smaskigt att käka upp.. Bättre flugjägare än vad katterna är som skiter blankt i flugorna så länge de ej är precis vid tassen.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

de är ju protein men jag skulle nog ge vanligt kött istället! men för jaktinstinktens skull så är de säkert skoj för råttan=)
Qui dormit, non peccat
Jag kan ge min ena tjej småkryp ibland, hon är helt galen i det! Men jag är lite smårädd för att få in mask och parasiter.

Mvh Stephanie 

hmm…påminner mig om min Idun, hon satt på min arm när jag slog ihjäl en mygga, den fastnade på mitt finger, som hon snabbt sprang fram till o mumsade snabbt i sig denna "delikatess"…
tror inte det skadar med lite småkryp ibland. inget jag matar dem med själv, men om något kliver in i deras bur eller kommer i deras vägnär de är lösa får krypet skylla sig självt.. *ler*