Sun Futura söker make
Min goa underbara Russian Blue Agouti Dumbo tös från Sun i Danmark söker make. Gärna en slät, lite äldre hane (1-2år), anlagsbärare av Russian Blue samt inom en radie av 10 mil från 08.
Har du en sådan hane, eller vet du någon som har?
Aktuellt t o m september då hon blir 1 år (kommer troligen att få flera kullar)!

Sun Futura som bebis…

näe, de för låååååååååååååååååååångt… ska försöka hitta någon här uppe först, sen får jag åka ner å sno något i skåne… där verkar det krylla av Russian Blue bärare!!!
Hittade en beige hane, men bestämde att jag inte ska avla på Sun Futura utan sälja henne till någon annan som vill avla på henne. (Hon är redan såld!)

Varför ville inte du? Hon är superfin!
Hon är främst helt underbar, busig, glad i livet, pussig, social, flocksmart… ja rubbet - ett riktigt kap! (Tack Maria Nissen!)
MEN hon är Russian Blue Agouti och jag har bestämt att jag inte ska ha det i min avel.

Det var ju dumt. En sån pojke hade jag viljat ha!
Hon går ju i avel hos någon annan…
med den alder hun har, så skal det da gå pænt stærkt.

vad betyder pænt stærkt?
undrar också, men om det betyder det jag tycker så: inga problem!
stærkt er fast.. En hun rotte på 10 mdr. bør ikke blive meget ældre, hvis det er hendes første kuld.

med den alder hun har, så skal det da gå pænt stærkt = I den åldern hon är i så ska det gå riktigt fort.
Är det norska eller danska? :D Sånt ska man ju lära sig i skolan, ingår i svenskan :P Men inte fasiken gör man det ^^
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

#13 Danska

#11 Hon är väl inte 10 mnd. om hon fyller ett i sept?
*räknar på fingrarna*
Futura gick inte i avel. Hon bor i Skåne och är pussråtta.

Futura bor i Göteborg och är pussråtta. 
haha