Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 1062 ggr
DoD
0

Rått hane i gävle?

hej finns det någon i gävle/sandviken som skulle vela låta ut sin råtthanne till mig i en vecka för parning du får gärna komma och kolla på honorna och se att din pojk får de bra under den veckan om du vill du får även kolla på ungarne sen när dom kommer till världen:)

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Allamej
0

Vad är det som är speciellt med honan som gör att hon ska bli parad? Berätta om henne

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

DoD
0

hon äe self pink eyed white underbaraste flickan i världen. för att vara en hona är hon väldigt lugn tycker jag ligger gärna i mun munktröjja i lyvan asså.. mycke frammåt inte rädd eller hoppig om man säger så åsså har jag en kompis som så gärna vill ha två flickor från henne vilket jag åxå vill eller iaf en :P vet inte riktigt va mer jag ska berätta så fråga gärna:P

Girlie
0

Vad har hon för bakgrund, temperament och sjukdomshistoria på mamma, pappa, syskon, andra släktingar? Hur gammal är hon? Vad väger hon? Funderar hon bra i flock? Kommer överens med nya råttor?

DoD
0

hon har alltid gått bra med mina andra råttor som sagt är hon lugn och tillgiven när hon va liten fick hon pencelin för förkylning har ingen aning om henner föräldrar har bara träffat hennes syskon vilket alla honorna iaf va bruna hon är 5 och en halv månad väger 300g väldigt tjockis för hon för ett tag sedan blev skendräktig.. när hon kom hem till mig hade jag redan tre flickor men när jag lät henne träffa dom va de inte så mycke som hände dom luktade på varandra och när min gamla råtta fick nog och vela tillbax i buren hängde hon bara mä som om inget spec hade hänt.. jag kommer inte registrera henne eftersom hon kommer från imazo och jag köpte henne i gävle på ett zoo

Grodan
0

Det finns en uppfödare i Gävle, som går provår i SRS tror jag. Mer vet jag ej och på hemsidan står inget om vilka som går provår. Men du kan säkert kontakta någon i SRS för mer info, ex uppfödarregistratorn.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Girlie
0

Vad har hennes syskon för temperament? Har de varit friska?

Tycker hon är både för ung och för liten för en parning just nu, en hona bör väga över 350 gram utan att vara tjock.

http://www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=207920
http://www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=198533
http://www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=194544

Tre bra länkar om man överväger att para en råtta utan bakgrund.

DoD
0

hur länga ska jag vänta och vad ska jag göra för att kunna para min lilla snövit för mig har hon bara varit underbar.. om jag tar henne till en vetrinär då?

Girlie
0

Om du bara ska ta en kull rekommenderar jag väl dig att vänta till 7-8 månader och hoppas att hon även vuxit på sig lite. Försök att få tag i en gammal hane med känd bakgrund och be om råd hos en kunnig uppfödare.

Genetiska sjukdomar hon kan bära på kommer inte synas hos veterinären så du kan aldrig veta. Har du tur blir det en frisk kull med bra temperament, har du otur blir det inte det och då är det tyvärr råttorna som får lida. Avel är alltid en chansning och när man inte har bakgrundinformation blir det ännu svårare.

DoD
0

jag hade tänkt vänta en månad iaf när jag skrev detta idag men nu när jag fått veta lite väntar jag iaf två ville bara vara ute i tid så jag vet att jag har en bra hanne till hands när de blir dags men som frågan är finns de någon äldre charmig hanne som jag kan låna en vecka om sådär två månade om inte något hänt med snövit.. man vet ju faktist aldrig…

Bullerbytjejen
0

vilket zoo köpte du henne på? jag har två töser från gästrike zoo eller vad det heter det som va djurmagazinet förut, jag har också en s-pew fast hon är 7 månader den andra är agouti husky roan.

TienMu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har en jättefin hane som är 1 år…..Börje…..underbar är han……stor åxå……å väldigt frammåt….han är en zoo råtta….men han har en kull sen tidigare i septemer 2007…en tjuvparning….klantigt……men så e de…..jag vill inte avla nåt förren en hane är runt ett år….men än så länge så har den kullen som blev då klarat sej bra…har en av dem kvar själv..å resten har ja utplacerade hos folk som jag känner….alla i kullen var levande å mammsen tog bra hand om alla…jag är inte någon uppfödare,å de upger ja mig inte för…men jag är väldigt ¨mån  med mina älsklingar……

any how..gävle e inte så långt från mig….bor i uppsala….

här får du lite posing på börje……

TienMu
0

en till

TienMu
0

and one more….

TienMu
0

tycker han är jättestilig jag!!!!!

Daisymink
0

han ser inte jätte stor ut, vad väger han ?

// Vanessa 

TienMu
0

vet inte vad han väger idag……men han är väldigt stor……inte tjock el fet stor utan grov….väldigt smidig är han….

em4404
0

#4 Imazo, om jag inte minns fel så är det namnet på grossistföretaget som de flesta djuraffärer köper djur ifrån. Jag skulle inte råda dig till att avla på en råtta som kommer därifrån. Man vet så lite om hur släkten ser ut. Vår skola "beställde" två råtthanar därifrån och de va skygga och spända redan första gången jag fick träffa dom. De levde bara några månader tills det visade sig att de var sjuka, minns dock inte vad för sjuka. Om du nu ändå vill avla på din hona, så bör du välja en hane med lång och frisk stamtavla så du iaf vet lite om hur avkommorna kan bli. Alltså, välj då inte en hane som också kommer från zoo. Bara lite tips!

Ninja
0

Om det är honan som jag tror det är, så är hon faktiskt jättego! En välstammad hane hade varit perfekt åt henne, om hon skulle bli avlad på.. för hon är otroligt fin och go.. och stor! Om det är den honan som Dod_1 hade med sig på råtträffen i Gävle, dvs. :)

Stephanie
0

Åter igen svaras det i MÅNADER gamla trådar… Förmodligen har trådskaparen redan parat honan om det nu blev av =)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

wintermynta
0

Dod_1  En hona med okänd bakgrund som dessutom blivit behandlad med medicin bör/ska inte gå vidare i avel. Dels för att hon som ung blev sjuk och det faktum att du inte vet något om hennes föräldrar. Att avla på en hona med dåligt immunförsvar är inte bra oavsett hur gullig hon är. Säger inte detta för att vara elak utan jag tänker på hennes bästa . Sen skriver du oxå att hon var skendräktig, har hon parats redan en gång och fått missfall?

Terato
0

Ja, visst var det din vita hona med lite knasig typ? Väldigt go och härlig tjej var det. Det knepiga blir nog egentligen att hitta en passande hane med stam(och nån som vill låna ut). Du får hålla alla öron öppna!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

DoD
0

hon har parats och hela kullen avlivade pga att en unge såg ut att ha ett fel jag inte minns namnet på nu, hon fick även en tumör och är nu avlivad tyvärr, tror jag gjorde de bästa av att ta bort den kullen.. jag va dum som gjorde de jag gjorde, men de va längesen nu vill bara glömma :(