Underlag på hyllplan
Sitter och funderar på vad man ska ha för underlag på hyllplanen istället för tidningspapper. Vet att bland annat Cosmonita använder sig av balkonggräs och jag funderar på att använda det med.
Ni som använder balkonggräs, hur gör ni? Tvättar ni det och går det bra? Hur ofta? Måste man tvätta balkonggräs i mattvätten eller går det bra att tvätta det i vanlig tvättmaskin?
Älskar mina stora små vänner..

Kan man använda balkonggräs? :P Blir inte det lite hårt?
Själv är har jag klätt in mina hyllplan i handdukar (har en råtta med liggsår) så att det blir mjukt och mysigt.
Har någon en bild på ett hyllplan med sånt konstgräs? :P

På Cosmonitas hemsida finns det bilder:
http://www.cosmonita.se/rattindex1.htm
Gå in på "Burar, foder mm" och scrolla lite så finns det bilder!

Jag använder "konstgräs". Mycket smidigt. Bara att skära ut passande bitar till sina hyllplan. Håller sig länge luktfritt och okej även om man har många råttor. När dom blir äckliga är det bara att lägga i blöt i badkaret med tvättsåpa och skrubba dom lite, hänga upp dom (dom torkar på en knapp timme) och dom är redo att användas igen.
Man kan inte tvätta dom i maskin (iaf inte i min tvättmaskin). Jag gjorde det misstaget och när maskinen var klar var det bara några små fladdriga tygbitar utan gummiplupparna på baksidan kvar av mina snyggt utskura bitar.
Det är ganska billigt också, går att köpa på metervara billigt på t.ex Bauhaus. Efter ett antal tvättar måste man dock kassera och göra nya för dom börjar stinka och tappar formen efter ett tag.