Jag höll på att kvävas!
Gud vad sjukt. Grinar som en idiot nu. Jag gick just omkring och käkade plommon och så bet jag av bitar som jag gav råttorna och mössen.
Jag bet av en bit för att ge Klara och då blev Sizzla jätteivrig så jag skulle bita av en del snabbt åt henne med men så slant det halvätna plommonet till och åkte ner jättelångt i min hals! Tvärtsopp! Och helt ensam hemma! Jag hostade och hostade men det vägrade hoppa upp! Panik, panik, panik! Jag fick nån form av dödsångest. Jag hostade samtidigt som kroppen liksom krampade och sakta hoppade plommonet upp i halsen och jag lyckades få upp det! Gud vilken befrielse! Det var bara under kanske 15 sekunder men det kändes ju förstås jättelänge jag hann få så många tankar. Fy fan vad äckligt det var!
Vilken lycka jag kände när det hoppade upp! Grät som en idiot sen. Det är så lustigt för jag tittade på "sex and the city" i förrgår när Miranda gjorde samma sak. Ja.. Var försiktiga när ni käkar plommon. Underskatta inte dess glidförmåga!
Älskar mina stora små vänner..
Usch..vad hemskt!! Vilken tur att du fick upp det!!!
Nu får du ta djupa andetag o tacka gudarna…
(vid såna tillfällen är det bra om man har snälla grannar…)(som man kan stappla hem till…)
uch:s jag känner igen det där, jag lyckades nästan kväva mej själv med mitt egna saliv en gång…. fråga mej inte hur, men ag skulle svälja men istället andades jag, då satte sej hela salivklumpen i luftröret istället, som tur var fanns min sambo där så jag kan lixom inte få den paniken eftersom han kom fram till mej och undrade hur det var med mej.
Min blogg: SweGizmo.se

#1 Ja, helt sjukt ! Jag tackade faktiskt gud när det hoppade upp! Fast jag inte är ett dugg religiös var faktiskt det den första tanken jag fick!
Så jäkla klantigt av mig! Jag trodde bara att det var barn som satte i halsen.

#2 Haha, gud vad sjukt! Men jag förstår hur du menar! Tänk om man ahde kvävt sig själv med saliv!
#4 hehe… skulle vilja se dem papprerna på dödsorsak… "dödsorsak: saliv i luftstrupen osakade kvävning"
Min blogg: SweGizmo.se
Gud vad hemskt! :O Stackarn.. tur att det kom upp <3<3
Vilken morbid tråd….
man är aldrig så nära döden som vid ett icke andetag…!! Usch ja…tur ska man ha…
tur att du inte kvävdes! :)

herregud! :O Vad läskigt! :O tur att du inte kvävdes! *kramar*

Ja, verkligen!

Usch det är hemskt när det händer! Tur att det gick bra.
Jag råkade sätta en stor klunk chockladpudding (av alla saker) i halsen för någon vecka sedan och det var hemskt.
Stackare… många hemska sekunder där…
underskatta inte plommons glidförmåga… *fniss*

ush tur att du klara dej ! :) oj ja som ska käka plommon idag :P jaja får tygga försiktigt
Usch vilken upplevelse… Jag kan tänka mig hur lång tid det måste ha känts som. Man hinner tänka otroligt mycket i såna tillfällen!
Oj! Vad läskigt. 

Mvh Stephanie 

det där är inte kul
hände min kompis när vi var 11 år och ensamma hemma. fast med kul godis. utan skolans hjärt och lugn räddnings kurs så hade hon nog inte klarat sig.
sjukt läskig sak. tycker verkligen synd om dig och tur att det gick så bra!!
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Oj, fick du rädda henne, Zickan?
Min syster fick en sån där hård godis i halsen när hon var liten också.
Vilken hemsk upplevelse!
#0 Du vet att du kan göra Hemlich på dig själv va? om man nu har sinnesnärvaro till det i det tillståndet. kasta dig frammåt med all kraft över en soffrygg eller (mer smärtsamt) en stolsrygg. då pressas luften ur lungorna på samma sätt som en vanlig heimlich och föroppningsvis så hoppar saken upp..
skönt att det gick bra!!!

Nej det visste jag inte! Jag får prova det nästa gång. Fast jag hoppas att det inte blir några flera. Kommer nog att vara lite extra föriktig nu när jag äter. :P
men guud vet hur det känns, gud asså..vet hur det känns hihi me jag asså, usch inge kul det där, tur att du fick upp den (plommonet asså :-P)

Det där lät hemskt…
Vad skönt att du lyckades få loss det så det kom upp.
Fast jag känner väl igen det där med att sätta sailven i halsen.När jag har sovit har det hänt ett par gånger att jag i sömnen svalt på något konstigt sätt.Då är man ju heller inte vaken och då har det tagit lång tid för mig innan jag lyckats få luft.Har hänt ett par gånger.Men jag tror ändå inte att det går att jämföra med att få ett plommon ner i halsen…Fy.
Min kompis fick en apelsinklyfta i halsen en gång.. :S
Dum som hon var låste hon in sig på toaletten, fast besluten om att fixa problemet själv.. Det kunde ha kostat henne livet, men som tur var fick hon upp den.
Mvh Nathalie

Jag kommer ihåg hur en kompis (vi gick i trean då tror jag) fick en äppelbit i halsen.. hon satt själv i ett klassrum när hon fick den i halsen (hon var sur på sina kompisar) men som tur var hade en annan kompis glömt sin väska i klassrummet så hon (vet inte vad det heter) men hpn tröck met hennes lungor.. tack för att emma glömde väskan.. :)

Det är konstigt ändå att man inte ser fler dödsfall i tidningen om kvävning! Nästan alla har ju varit med om det nån gång!
Hahahha, tänk om ni hade fått veta att Terato hade kvävt ihjäl sig själv på ett plommon, hahaha! Vad komiskt sjukt på något sätt. (givetvis inte roligt egentligen men ni förstår vad jag menar) Hahaha!

En kille jag känner har bara en fungerande lunga efter att han satte mat i halsen. Hans fru klarade inte av att hjälpa honom så han kastade sig mot räcket på balkongen gång efter gång…tills maten äntligen hoppade upp. Och då hade han krossat en lunga…

..Å fy fan..
börjar bli smarrigt nu…
jag kanske skall bidra med när jag tvärtom fick upp mat i näsan…??? fast vad finns det att berätta om hur det känns att ha en spya i näsan? som inte går att snyta ut och som svider som saltpetersyra??? min värsta timme i mitt liv nästan… men när jag skar av mig näsan så trilla spyan ut… hehe nädå, jag lyckades snörvla ut äcklet på nåt sätt till slut…

men grodan!!! jag sitter här å äter nybakat bröd…. vet inte omjag vill ha mer nu!!!!
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
hehe

Nej gud stackaren :( Så hemskt ! Tur att du fick ut den igen :)
Mvh Vinetta